Robotik Kodlama Eğitiminin Amacı Nedir?
Teknoloji liderleri, robotik ve kodlama eğitiminin önemini vurgulamaktadır. Aynı zamanda günümüz dünyasında kodlama eğitimini eğitim ve öğretim müfredatına eklemiş pek çok ülke bulunmaktadır. Kodlama eğitiminin geleceğin dili olduğu düşünülmektedir. Yalnızca bilgisayar biliminde değil, tüm branşlarda ve hayatta karşılaşılan problemleri çözebilme yeteneği geliştirmek için gerekmektedir.
Robotik Kodlama eğitiminin amacı; programlama ve robotiğin mantığını kavrayabilen, yönergelerle işlem yapabilen zekalara sahip bireylerin geleceği daha iyi anlayabilmesi sağlamak ve kodlama dilini öğretmektir.
Robotik Kodlama Eğitimi Katılımcılara Ne Sağlar?
Bu eğitim ile temel olarak bir robot aracılığıyla gerçekleştirilmesi istenen görevin belirlenmesi, görevin gerçekleşmesi
için gerekli olan kodun tasarlanarak, elektronik olarak yazılması sonucunda robota göndermeyi öğrenirsiniz.
• Belirlenen görev tamamlanana ve yazılan kod ile robotun hareketleri gerçekleştirilmesi süresince deneme yanılma yoluyla düşünmeyi ve gerçekçi görmeyi sağlar.
• Robotik kodlamayı öğrenirken problem çözme yeteneği kazanır, mücadele gücünüzü geliştirerek, ekip ruhu ve işbirliği
yoluyla azimli olma becerileri kazandırır.
• Ortaya koyulan ürün neticesinde de bireyin yeteneklerinin farkına varması ve özgüveninin yükselmesi görülmektedir.
• Çocuklar ve yetişkinler için ince motor becerilerinin geliştiği görülecektir.
• Yaratıcılık, analitik düşünme gibi özelliklerin geliştirilmesi de sağlanacaktır.
• Teknolojiyi öğrenerek teknolojiye farklı bir bakış açısıyla bakmaya başlayacaksınız.
Robotik Kodlama Eğitimine Kimler Katılabilir?
- Her branştan öğretmenler, öğretmen adayları, her bölümden üniversite öğrencileri, anne-babalar; robotik ve kodlama eğitimine ilgi duyan herkes bu eğitime katılabilir.
- Eğitim programına katılmak için 18 yaş ve üzeri olmak gerekmektedir.
Robotik Kodlama Eğitimi İçeriği
1.Algoritmaya giriş
2.Arttırılmış gerçeklik
3.Joy kart ile uygulamalar I
4.Joy kart ile uygulamalar II
5.Blockly
6.Scratch
7.Bulutboard tanıtım uygulama I
8.Bulutboard deniz feneri sokak lambası uygulama II
9.Bulutboard – Org ve mesafe sensörü uygulama III
10.Bulutboard-Servo motor uygulama IV
11.Bulutboard-Fan & sıcaklık sensörü uygulama V
12.Bulutboard-joystick servo ve çiçek bulutçuk uygulama VI
13.Bulutboard akıllı klima ve alkış ile yanan lamba uygulama VII
14.Bulutboard – Oyun hamuru uygulama VIII
15.Temel elektronik
16.Programlamaya giriş
17.Ardunio’ya giriş
18.Tinkercard ile ardunio uygulamaları
19.Ardunio ile başlangıç uygulamaları I led yakma
20.Ardunio ile başlangıç uygulamaları II-Flip flop & Kara şimşek
21.Ardunio ile başlangıç uygulamaları III Potansiyometre ile servo motor
22.Ardunio ile başlangıç uygulamaları IV Mesafe sensörü & Buzzer
23.Ardunio ile başlangıç uygulamaları V LCD Ekran yazı yazma
24.Ardunio ile başlangıç uygulamaları VI Sıcaklık & Nem ölçer
25.Dnyardunio uygulama I- Tanıtım & Led yakma
26.Dnyardunio uygulama II- Butonla led yakma
27.Dnyardunio uygulama III-Buzzer ile nota
28.Dnyardunio uygulama IV- LCD Ekran kayan yazı
29.Dnyardunio uygulama V-Seven Segment
30.Dnyardunio uygulama VI- Joystick kullanımı
Lego WeDo Robotik I
32.Lego WeDo Robotik II
33.Lego WeDo Robotik III
34.Lego WeDo Robotik IV
35.Lego WeDo Robotik V
36.Lego WeDo Robotik VI
37.Mbot ile robotik uygulamaları I
38.Mbot ile robotik uygulamaları II
39.Mbot ile robotik uygulamaları III
40.Mbot ile robotik uygulamaları IV
AppInventor
42.3 boyutlu tasarım
43.3 boyutlu yazıcı I
44.3 boyutlu yazıcı II
EĞİTMEN: MERT GÜLER & OZAN DAMCI & ABDULLAH KILIÇASLAN
MERT GÜLER- Mekatronik Mühendisi
Lisans eğitimini Manisa Celal Bayar Üniversitesi Mekatronik Mühendisliği bölümünde tamamlayan Mert Güler’in, robotik ve kodlamaya ilgisi üniversite yıllarında başladı.
Hem fakültede gördüğü lisans dersleri hem de kendi araştırmalarından edindiği bilgiler, onun üniversite yıllarında kodlama çalışmasını sağladı. Öncelikle kendi gömülü sistem çalışmalarını gerçekleştirdi. Ardından 3 boyutlu yazıcı ve drone yaptı. (2016).
2016 yılında kurulan Mekatronik Mühendisleri Derneği’ne girerek çalışmalarını bir STK ile birleştirerek adını daha fazla kitleye ulaştırmayı hedefledi. İlk işini 2016-2017 eğitim öğretim döneminde İzmir Koleji ile gerçekleştirdi. 9. ve 10. sınıf öğrencilerden oluşan robotik kulübüne eğitmenlik yaptı. Robotik ve kodlama eğitimlerine ek olarak uluslararası düzenlenen robot yarışmalarına öğrencilerle birlikte robotlar tasarlayarak ve yazılımlarını yaparak katılım sağladı.
2017-2018 eğitim öğretim döneminde Mektebim Okulları Bornova Kampüsü ile çalışarak yine öğrencilere eğitmenlik yaparak onların robotik ve kodlama alanında kendilerini geliştirmelerini sağladı.
2018 yılında üniversiteden mezun oldu. Mezun olduktan sonra 6 ay İzmir’de robotik ve kodlama alanında çalışmalarını gerçekleştirdi. Ardından Bursa’da Benmaker firmasında eğitmen olarak projelerine devam etti. 2019 yılında Avrupa Birliği projesi olan Bilim Karavanı Şehrimde projesi kapsamında 6 ayda 20 şehre giderek 20.000 öğrenci ile robotik ve kodlama eğitimi, 3 boyutlu yazıcı eğitimi verdi. Şu anda halen kendini alanında geliştirmeye çalışan Mert Güler Benmaker firmasında aktif olarak eğitmenlik yapmaktadır.
OZAN DAMCI- Mekatronik Mühendisi
İstanbul Aydın Üniversitesi Mekatronik Mühendisliği Bölümünde lisans eğitimini tamamlayan Ozan Damcı, lisans eğitimi süresince Arduino başta olmak üzere birçok mikro denetleyici ile sayısız projeler gerçekleştirdi.
Üniversitede ilk kez düzenlenen robot yarışmalarında hakem olarak görev aldı. TÜBİTAK Alternatif Enerjili Araba yarışmalarında üniversitedeki ekibi ile araçlar tasarladı. Bu senelerde popülerlik kazanan 3D printerlar ilgisini çekti ve arkadaşı ile bir printer alıp, kurmuş olduğu online satış sitesinde ilk girişimcilik deneyimini kazandı.
İş hayatına, özel meslek lisesi olan Topkapı Okulları’nın İkitelli şubesinde mekatronik bölümünde uzman öğretici olarak başladı. Bir yıllık süreçte eğitim verdiği öğrencilerle birlikte Arduino tabanlı birçok proje yapıp, çeşitli yarışmalarda dereceler aldı. Bir yılın sonunda aynı kurumun Esenyurt Şubesi’nde bölüm şefi olarak görev yapmaya başladı. Kurmuş olduğu mühendis kadrosu ile projelerine devam etti. Aynı zamanda Mekatronik Mühendisleri Derneği’ne katıldı ve dernek içerisinde Stem Komisyonu’nun kurulmasında etkin rol oynadı. Robotik ve Kodlama eğitmenlerini yetiştirmek için birçok eğitmen eğitimi gerçekleştirdi. Çeşitli belediyeler, bankalar ve üniversitelerde robotik kodlama alanında farklı yaş gruplarına eğitimler verdi. Bu kapsamda ilk ve ortaöğretim düzeyindeki kolejlere danışmanlık desteği vermeye devam ediyor.
Anadolu Üniversitesi İşletme Bölümü’nü bitirdi. Şu anda Marmara Üniversitesi Pedagojik Formasyon ve Esenyurt Üniversitesi İşletme Bölümü yüksek lisans eğitimlerine de devam ediyor.
ABDULLAH KILIÇASLAN- Mekatronik Mühendisi
Lisans eğitimine 2013 yılında Karabük Üniversitesi Mekatronik Mühendisliği ile başlayan Abdullah Kılıçaslan, 2 yıllık lisans eğitiminin ardından Kocaeli Üniversitesi Mekatronik Mühendisliğine yatay geçiş yaptı. Üniversiteye başladıktan sonra mühendislik platformlarına girmeye başladı. 2015 yılında www.mekatronikmuhendisligi.com platformunda görevli olarak başladı.
2016 yılında Mekatronik Mühendisleri Derneği kurulduktan sonra aktif olarak dernek çalışmalarında yer aldı. Bunların yanında üniversitedeki takımlara girdi ve aktif rol olarak rol aldı.
Türkiye çapında İHA yarışmalarına katıldı ve birçok projede görev aldı. Lisans eğitiminin 3. yılında gönüllü olarak yaptığı işleri, ders olarak vermeye başladı. Eğitmenliğe gönüllü olarak başlayan Abdullah Kılıçaslan, birçok farklı projede eğitmen olarak görev almaya devam etmektedir.
44 MODÜL
TOPLAM: 100 SAAT EĞİTİM
Yorumlar