Okul Öncesi Eğitimde Çağdaş Yaklaşım Nedir?
Okul öncesi eğitimde çağdaş yaklaşım eğitim programına, çocuğunun veya öğrencilerinin oyun temelli öğrenme yoluyla hem bireysel gelişimini desteklenmesini hem de sosyal-duygusal becerilerini güçlendirmesini isteyen öğretmen, öğretmen adayları ve ebeveynler katılabilir.
Çağdaş Eğitim Yaklaşımı Nedir?
Çağdaş eğitim anlayışı bireyi her yönüyle kendisi ve toplumu için en iyi şekilde geliştirilmesini amaç edinir. Çağdaş eğitimin amacı öğrencilerin psikolojik, sosyal, fiziksel yönlerden sürekli bir şekilde bir bütün olarak gelişmelerine, toplumla uyum içinde mutlu ve üretken kişiler olarak yetişmelerine yardım etmektir. Çağdaş eğitim yaklaşımında, öğrenci, eğitim ve öğretimin merkezindedir. Bu yaklaşımda öğrencinin bedensel, duyuşsal, bilişsel gelişim özellikleri göz önüne alınmaktadır. Öğrenci etken, öğretmen ise edilgen konumdadır.
Okul Öncesi Eğitimde Yaklaşım Modelleri
- Montessori
- Waldorf
- Reggio Emilia
- PYP(Primary Years Program)
- High Scope
- Bank Streeti
- Cooperative’de
- Creative Curriculum
-
Head Start Hareketi
Bu yaklaşımların çocuklara kazandırdığı diğer özellikler;
- Öz güvenli olmak
- İnsiyatif almak
- Konsantrasyon
- Düzenli olmak
- Ne istediğini bilmek
- Bağımsızlık
- Başkalarına olan saygıyı geliştirme
Çağdaş eğitim anlayışına göre eğitimin temel amacı nedir?
Çağdaş anlayışa göre eğitimin genel amacı; bedence, ruhça sağlıklı, topluma etkin şekilde uyabilen insanlar yetiştirmektir.
Çağdaş Eğitim Anlayışı
-
Öğrenci merkezlidir.
-
İlerlemecilik ve Yeniden Kurmacılık Eğitim felsefelerine dayanır.
-
Öğrenci aktif (etken) durumdadır.
-
Araştırma ve incelemeye dayalı öğrenme vardır.
-
Motivasyon (güdülenme) kullanılır.
-
Önleyici rehberlik anlayışı ve gelişimsel rehberlik anlayışı vardır.
-
Bütün öğrencilere yöneliktir, kimseye öncelik yoktur.
-
Bütün alanların gelişimi önemlidir. (tümel gelişim)
-
Öğretim, yönetim ve öğrenci kişilik hizmetleri vardır.
-
Bireysel farklılıklar önemsenir.
Okul Öncesi Eğitimde Çağdaş Yaklaşım Eğitimimize Başvuru Yapmak İçin Tıklayınız.