Servis Hizmetleri Personeli ve Barista Eğitimi

4,9 (17 oylama)
 Son Güncelleme Tarihi: 11/2025
 Türkçe

Gayrimenkul Danışmanlığı Etkili Satış Süreci Eğitim Programı
eğitimimize göz atabilirsiniz.

1. Eğitim Bilgileri

  • Eğitim Türü: Garsonluk / Servis Hizmetleri Personeli Eğitimi
  • Eğitim Süresi: Toplam 54 Saat / 3 Hafta (Teori-Uygulama 18 saat, Barista 18 saat, Mesleki İngilizce 18 saat)
  • Eğitim Yöntemi: Yüz yüze
  • Hedef Kitle: Garson / Servis Elemanı Personelleri, Restoran ve Yiyecek İçecek Bölümü Öğrenci ve Mezunları, Turizm ve Otel İşletmeciliği Bölümü Öğrenci ve Mezunları, Fırıncılık, Pastane ve Unlu Mamuller Bölümü Öğrenci ve Mezunları, Meslek Liseleri Yiyecek İçecek Hizmetleri Bölümü Öğrenci ve Mezunları, alana ilgisi olan veya sektörde çalışmak isteyen herkes
  • Katılım Belgesi / Sertifika: İstanbul Ticaret Üniversitesi SEM tarafından verilecektir
  • Eğitim Ücreti: Eğitim programı İstanbul Ticaret Odası destekli olup ücretsizdir. 
  • Son Kayıt Tarihi: 28 Kasım 2025

2. Eğitim Detayları

  • Tarih: 01 – 20 Aralık 2025
  • Günler: Pazartesi, Çarşamba, Cumartesi
  • Saatler: 09.00 – 15.00
  • Yer: İstanbul Ticaret Üniversitesi Sâdâbâd Kampüsü Sütlüce

3. Program Hakkında

Servis Hizmetleri Personeli; yiyecek ve içecek hizmetlerinin verildiği yerlerde servis ön hazırlıkları, sipariş alma, yiyecek ve içeceklerin servisi, hesabın takdimi ve tahsili işlerini yapan nitelikli meslek elemanıdır. Eğitim, İstanbul Ticaret Üniversitesi SEM ile İTO 17 No.lu Restoran ve Yiyecek İçecek Hizmetleri Meslek Komitesi iş birliğinde planlanmıştır. Programın amacı, sektörde nitelikli ara eleman ihtiyacını karşılamak ve kaliteli hizmet verecek personel yetiştirmektir.

https://sem.ticaret.edu.tr/servis-personeli-nedir-ne-is-yapar

4. Eğitim İçeriği

1. Garsonluk / Servis Personeli Mesleğine Giriş
  • Mesleğin önemi
  • İstanbul tarihi ve mutfak kültürü
  • Coğrafi işaretler / coğrafi işaretli ürünler
  • Otel, restoran, kafeler ve turizm
  • Yemek salonlarının servise hazırlanması ve temizlik
  • Uluslararası servis çeşitleri
  • Hijyen ve sanitasyon
2. Kişisel Nitelikler
  • İş sağlığı ve güvenliği
  • Kişisel görünüş ve üniforma
  • İş ahlakı
  • Müşterilerle ilişkiler ve görgü kuralları
  • Serviste kullanılan araçlar
3. Temel Bilgiler ve Uygulamalar
  • YEMEK SALONLARININ SERVİSE HAZIRLANMASI VE TEMİZLİĞİNE YÖNELİK UYGULAMALAR
    • Yemek Masaları ve Sandalyeler
    • Serviste Kullanılan Arabalar
    • Servis Takımları
  • SERVANT VE KUVERİN HAZIRLANMASI İLE İLGİLİ UYGULAMALAR
  • MASA ÖRTÜLERİ VE PEÇETELERİN HAZIRLANMASI UYGULAMALARI
  • MENÜ HAKKINDA GENEL BİLGİLER
    • Menü Hazırlanırken Dikkat Edilecek Hususlar
    • Menüdeki Yemeklerin Birbirleriyle İlgileri
    • Menüye Göre İçecek Seçimi
  • REZERVASYON VE KONUK AĞIRLAMA
  • MÜŞTERİLERİN KARŞILANMASI VE MASALARA YERLEŞTİRİLMESİ
  • SİPARİŞ ALINMASI / YEMEKLERİN TAKDİMİ
  • SİPARİŞ EDİLEN YEMEKLERİN SERVİSİ İLE İLGİLİ UYGULAMALAR
  • YENİ SİPARİŞ UYGULAMALARI VE EL BİLGİSAYARLARININ KULLANIMI
  • HESABIN TAKDİMİ VE UĞURLAMA
  • YEMEK SONRASI ARAÇ GERECİN KALDIRILMASI
  • DİĞER SERVİS UYGULAMALARI
    • Oda Servisi Uygulamaları
  • Oda Servisi İçin Siparişlerin Alınması
  • Tepsilerin ve Arabaların Hazırlanması
  • Oda Servisinde Dikkat Edilecek Hususlar
  • Kahvaltı Servisi Uygulamaları
  • Yemek Servisi Uygulamaları
    • Ordövr Servisi
    • Balık Servisi
    • Et Servisi
    • Antre Servisi
    • Salata Servisi
    • Tatlı Servisi
    • Alternatif Servis Çeşitleri
  • Ziyafetlerle İlgili Uygulamalar
4. İçecekler / Barista Eğitimi
  • İÇECEKLERE GİRİŞ
    • İçeceklerin Sınıflandırılması
    • Meşrubat Hazırlık, Servis ve Sunumu
    • Çay Kültürü, Servis ve Sunumu
    • Kahve Kültürü, Servis ve Sunumu – Uygulamalı Barista Eğitimi
    • Miksolojiye Giriş: Alkolsüz Kokteyller, Hazırlığı ve Sunumu
  • İÇECEKLER VE YEMEK UYUMU
5. Mesleğe Yönelik Temel İngilizce
  • MESLEĞE YÖNELİK SIK KULLANILAN İNGİLİZCE İFADELER VE KELİMELER
  • EKİPMAN BİLGİSİ
  • YİYECEK VE İÇECEK BİLGİSİ
  • KONUK KARŞILAMA VE UĞURLAMAYA YÖNELİK İNGİLİZCE İFADELER VE KALIPLAR
  • SİPARİŞ ALIMI / MENÜ SUNUMU
  • REZERVASYON, BİLGİLENDİRME, YÖNLENDİRMEYE YÖNELİK İNGİLİZCE İFADELER VE KALIPLAR
  • PRATİK UYGULAMALARI

Yorumlar

Paylaş:

Sitemizi kullanarak çerezlere (cookie) izin vermektesiniz. Detaylı bilgi için Çerez Politikamız'ı inceleyebilirsiniz. TAMAM