Servis Hizmetleri Personeli Eğitim Programı

4,8 (17 oylama)
 Son Güncelleme Tarihi: 10/2024
 Türkçe

Gayrimenkul Danışmanlığı Bölge Uzmanlığı Eğitim Programı
eğitimimize göz atabilirsiniz.

Program Hakkında
Servis Hizmetleri Personeli; Yiyecek ve içecek hizmetlerinin verildiği yerlerde servis ön hazırlıkları, sipariş alma, yiyecek ve içeceklerin servisi, hesabın takdimi ve tahsili işlerini yapan nitelikli meslek elemanıdır. Yiyecek ve içecek hizmetleri alanı; otel, restoran, kafeterya, pastane, toplu beslenme kurumları gibi yerlerde hijyen ve sanitasyon kurallarına uygun olarak yiyecek ve içeceklerin servise hazır hâle getirilip müşteriye sunulduğu hizmet alanıdır. Turizm sektöründeki gelişmeler, toplumdaki sosyo-kültürel ve ekonomik değişimler, gıda üretim-tüketim zincirine teknolojinin dâhil olması; insanların birçoğunun ev dışında hazırlanmış yiyeceklerle beslenmelerine ve yiyecek içecek hizmetleri alanının hızla gelişmesini sağlamıştır. Dünyada ve ülkemizde hızlı bir gelişim ve değişim gösteren yiyecek içecek hizmetleri sektörü önemli bir istihdam alanı hâline gelmiştir. Bu bağlamda İstanbul Ticaret Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi ile İTO 17 No.lu Restoran ve Yiyecek İçecek Hizmetleri Meslek Komitesi iş birliğinde sertifika eğitim programı açılması planlanmaktadır.


Program Amacı
Bu alanda; rekabet koşullarına ayak uydurabilmek için sektörün istediği yeterlilikleri kazanmış, dünya standartlarında hizmet verecek kaliteli insan gücüne ihtiyaç duyulmaktadır. Yiyecek içecek hizmetlerinin sunulduğu yerlerde, besinlerin hazırlanması ve servisinde görevli olan personelin eğitimli ve bilgili olması hem hizmet verilen yerin kalitesi ve sürekliliği hem de tüketici sağlığının korunması açısından çok önemlidir. Bu ve benzeri nedenler kaliteli ara kademe insan gücünü yetiştirmeyi zorunlu hâle getirmiştir. Böylelikle Garsonluk/Servis Hizmetleri Eğitim Programı ile nitelikli ara eleman ihtiyacının giderilmesi amaçlanmaktadır.


Hedef Kitle
-İTO 17 No.lu Restoran, Yiyecek ve İçecek Meslek Komitesi
-Garson/Servis Elemanı Personelleri
-Restoran Yiyecek ve İçecek Bölümü Öğrenci-Mezunları ve Sektör Personelleri
-Turizm ve Otel İşletmeciliği Bölümü Öğrenci-Mezunları ve Sektör Personelleri
-Fırıncılık, Pastane ve Unlu Mamuller İşletmeciliği Bölümü Öğrenci-Mezunları ve Sektör Personelleri -Meslek Liseleri Yiyecek İçecek Hizmetleri Bölümü Öğrenci-Mezunları
-Alana İlgisi Olan veya Bu Sektörde Çalışmak İsteyenler


Eğitim İçeriği
GARSONLUK/SERVİS HİZMETLERİ PERSONELİ MESLEĞİNE GİRİŞ
A. GARSONLUK/SERVİS HİZMETLERİ PERSONELİ MESLEĞİNİN ÖNEMİ
B. İSTANBUL TARİHİ VE MUTFAK KÜLTÜRÜ
C. COĞRAFİ İŞARETLER/COĞRAFİ İŞARETLİ ÜRÜNLER
D. HOTEL- RESTORANT-KAFELER VE TURİZM
E. YEMEK SALONLARININ SERVİSE HAZIRLANMASI VE TEMİZLİĞİNE YÖNELİK TEMEL BİLGİLER
F. ULUSLARARASI SERVİS ÇEŞİTLERİ
G. HİJYEN VE SANİTASYON

 

GARSON/SERVİS HİZMETLERİ PERSONELİ KİŞİSEL NİTELİKLER
A. İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ
B. GARSONDA KİŞİSEL GÖRÜNÜŞ VE ÜNİFORMA
C. GARSONDA İŞ AHLAKI
D. MÜŞTERİLERLE BEŞERİ İLİŞKİLER VE GÖRGÜ KURALLARI
1. Temel İletişim Becerileri
2. Misafir İlişkileri Yönetimi
3. Görgü ve Protokol Kuralları
E. GARSONUN SERVİSTE YANINDA BULUNDURACAĞI ARAÇLAR


GARSON/SERVİS PERSONELİ MESLEĞİNE YÖNELİK TEMEL BİLGİLER VE UYGULAMALAR
A. YEMEK SALONLARININ SERVİSE HAZIRLANMASI VE TEMİZLİĞİNE YÖNELİK UYGULAMALAR
1. Yemek Masaları ve Sandalyeler
2. Serviste Kullanılan Arabalar
3. Servis Takımları
B. SERVANT VE KUVERİN HAZIRLANMASI İLE İLGİLİ UYGULAMALAR
C. MASA ÖRTÜLERİ VE PEÇETELERİN HAZIRLANMASI UYGULAMALARI
D. MENÜ HAKKINDA GENEL BİLGİLER
1. Menü Hazırlanırken Dikkat Edilecek Hususlar
2. Menüdeki Yemeklerin Birbirleriyle İlgileri
3. Menüye Göre İçecek Seçimi
E. REZERVASYON VE KONUK AĞIRLAMA
F. MÜŞTERİLERİN KARŞILANMASI VE MASALARA YERLEŞTİRİLMESİ
G. SİPARİŞ ALINMASI / YEMEKLERİN TAKDİMİ
H. SİPARİŞ EDİLEN YEMEKLERİN SERVİSİ İLE İLGİLİ UYGULAMALAR
I. YENİ SİPARİŞ UYGULAMALARI VE EL BİLGİSAYARLARININ KULLANIMI
İ. HESABIN TAKDİMİ VE UĞURLAMA
J. YEMEK SONRASI ARAÇ GERECİN KALDIRILMASI
K. DİĞER SERVİS UYGULAMALARI
a. Oda Servisi Uygulamaları
1. Oda Servisi İçin Siparişlerin Alınması
2. Tepsilerin ve Arabaların Hazırlanması
3. Oda Servisinde Dikkat Edilecek Hususlar
b. Kahvaltı Servisi Uygulamaları
c. Yemek Servisi Uygulamaları
1. Ordövr Servisi
2. Balık Servisi
3. Et Servisi
4. Antre Servisi
5. Salata Servisi
6. Tatlı Servisi
7. Alternatif Servis Çeşitleri
d. Ziyafetlerle İlgili Uygulamalar
 

SERVİS HİZMETLERİNDE İÇECEKLER
A. İÇECEKLERE GİRİŞ
1. İçeceklerin Sınıflandırılması
2. Meşrubat Hazırlık, Servis ve Sunumu
3. Çay Kültürü, Servis ve Sunumu
4. Kahve Kültürü, Servis ve Sunumu – Uygulamalı Barista Eğitimi
5. Miksolojiye Giriş: Alkolsüz Kokteyller, Hazırlığı ve Sunumu
B. İÇECEKLER VE YEMEK UYUMU


GARSONLUK/SERVİS HİZMETLERİ MESLEĞİNE YÖNELİK TEMEL İNGİLİZCE EĞİTİMİ
A. MESLEĞE YÖNELİK SIK KULLANILAN İNGİLİZCE İFADELER VE KELİMELER
B. EKİPMAN BİLGİSİ
C. YİYECEK VE İÇECEK BİLGİSİ
D. KONUK KARŞILAMA VE UĞURLAMAYA YÖNELİK İNGİLİZCE İFADELER VE KALIPLAR
E. SİPARİŞ ALIMI / MENÜ SUNUMU
F. REZERVASYON, BİLGİLENDİRME, YÖNLENDİRMEYE YÖNELİK İNGİLİZCE İFADELER VE KALIPLAR
G. PRATİK UYGULAMALARI 


Eğitim Süresi (saat):
- Haftada 5 gün x 6 saat = 30 saat
- Toplam 4 hafta x 30 saat = 120 saat Detaylı olarak;
- Teori: 6 gün x 6 saat = 36 saat
- İngilizce: 6 gün x 6 saat = 36 saat
- Uygulama/Staj: 8 gün x 6 saat = 48 saat
- Toplam eğitim süresi 120 saattir.

 

EĞİTİM ÜCRETSİZDİR.

Yorumlar

Paylaş:

Sitemizi kullanarak çerezlere (cookie) izin vermektesiniz. Detaylı bilgi için Çerez Politikamız'ı inceleyebilirsiniz. TAMAM