PROJE YÖNETİMİ VE HİBE FON KAYNAKLARI EĞİTİMİ

4,8 (1106 oylama)
 Son Güncelleme Tarihi: 04/2025
 Türkçe

ÖĞRENCİ KOÇLUĞU EĞİTİMİ
eğitimimize göz atabilirsiniz.

Proje Yönetimi ve Hibe/Fon Kaynakları Eğitiminin Amacı Nedir?

Proje Yönetimi ve Hibe/Fon Kaynakları Eğitimi, dünyaca kabul görmüş Project Management Institute (PMI®) uyumlu olup proje yönetimi konusunda derinlemesine bilgi sahibi olmak ve sektörde proje yönetimi alanında uzmanlaşmayı hedefleyen bireylere, yönetim süreçlerini, bilgi alanlarını, standartlarını, araç ve tekniklerini öğretmeyi amaçlar.

Eğitim programıyla katılımcılar; Avrupa Birliği, TÜBİTAK, KOSGEB, bakanlık projeleri, SANTEZ, Üniversite, BAP, DPT, elçilikler ve Kalkınma Ajansı gibi kurumlara ya da iç kaynaklara dayalı proje yazma kabiliyeti kazanması hedef edinilmiştir.

Aynı zamanda Proje Yönetimi ve Hibe/Fon Kaynakları Eğitimi sayesinde PMI tarafından yapılan Project Management Professional Sertifikası sınavına hazırlanabilmenizi sağlar.

 

Proje Yönetimi ve Hibe/Fon Kaynakları Eğitimi Kursiyerlere Ne sağlar?

Proje Yazımı ve Yönetimi sertifikasına sahip olabilirsiniz.

•İşletmelerin proje grupları, Ar-Ge bölümleri, Ür-Ge (ürün geliştirme) bölümleri, proje geliştirme bölümleri,

tasarım ve geliştirme bölümlerinde çalışma imkanı bulabilirsiniz.

•Proje danışmanlık ofisi açabilirsiniz.

•Kişilere, firmalara ve kurumlara proje yazabilirsiniz.

•Devlet destek, hibe ve teşviklerinden proje yazarak yararlanabilirsiniz.

•Proje Yönetimi ve Hibe/Fon Kaynakları eğitim programıyla PMP sertifika sınavına hazırlanabilirsiniz.

•PMP® sertifika sınavına giriş için ön koşullardan biri olan Proje Yönetim Eğitimini tamamlamış olacaklar.

•Üniversite onaylı sertifika sayesinde geçerli bir belgeye sahip olacaksınız.

Bu sayede işinizde yükselerek terfi alabilir, özgeçmişinizi güçlendirebilir veya iş başvurularında öne çıkabilirsiniz.

•Uzmanlığınızı ve eğitiminizi belgeleyebilir, rakiplerinizle aranızda fark yaratabilirsiniz.

• Eğitim programına katılmak için 18 yaş ve üzeri olmak gerekmektedir.

 

Proje yönetimi ve Hibe/Fon Kaynakları Eğitimine Kimler Katılabilir?

  • Proje yönetimi ve Hibe/Fon Kaynaklarını öğrenmek, kendini geliştirmek, bu alanda uzmanlaşmak isteyen herkes bu eğitim programına katılabilmektedir.
  • CV’lerine bu alan ile ilgili tecrübelerini eklemek isteyen, çalışanlar ve öğrenciler üniversite onaylı Proje Yönetimi ve Hibe/Fon Kaynakları eğitim programına katılabilir kendilerini bu alanda geliştirebilirler.
  • Aynı zamanda eğitim programı içeriği PMI tarafından yapılan Project Management Professional Sertifikası sınavıyla uyumlu olduğu için PMP sınavına hazırlanmak isteyenler bu eğitim programına katılım sağlayabilirler.
  • Eğitim programına kayıt olmak için 18 yaş ve üzeri olması gerekmektedir.

 

Proje Yönetimi ve Hibe/Fon Kaynakları Eğitimi İçeriği

1.Eğitime Başlarken

2.Proje Nedir?

3.Proje ve Operasyon Arasındaki Fark

4.Projelerin Amaçları

5.Projeler Neden Yapılır?

6.Proje Yönetimi Nedir Neden İhtiyaç Vardır?

7.Proje Yönetiminin Önemi

8.Projelerdeki Başarısızlık Nedenleri

9.Tarihteki Önemli Projeler

10.Portföyler Programlar ve Projeler Arasındaki İlişkiler

11.Proje Yönetiminin Başarı Kriterleri

12.Proje Paydaşları

13.Proje Organizasyon Yapıları

14.Proje Yönetim Ofisi

15.Proje Yönetimi Standartları

16.Şelale Proje Yönetimi

17.Agile/Scrum Proje Yönetimi

18.Yalın Proje Yönetimi-Konu Seçimi

19.Yalın Proje Yönetimi-Hedeflerin Belirlenmesi

20.Yalın Proje Yönetimi-Ekibin Atanması

21.Yalın Proje Yönetimi-Mevcut Durum Tespiti

22.Yalın Proje Yönetimi-Doğrulama

23.GANTT Şeması

24.CPM Kritik Yol Yöntemi

25.PERT Yöntemi Üç Nokta Tahmini

26.Proje Yönetim Yazılımları

27.Proje Yöneticisinin Rolü

28.Proje Yöneticisinin Yetkinlikleri

29.Proje Yönetim Süreçleri

30.Proje Başlangıç Süreçleri

31.Planlama Süreçleri I

32.Planlama Süreçleri II

33.Yürütme Süreçleri

34.İzleme ve Kontrol Süreçleri

35.Proje Kapanış Süreçleri

36.Proje Yönetim Bilgi Alanları

37.Proje Entegrasyon Yönetimi

38.Proje Başlatma Belgesinin Geliştirilmesi

39.Proje Başlatma Belgesinin Geliştirilmesi-Çıktılar

40.Proje Yönetim Planının Geliştirilmesi

41.Proje Çalışmalarının Yönlendirilmesi ve Yönetilmesi

42.Proje Bilgi Birikiminin Yönetilmesi

43.Proje Çalışmalarının İzlenmesi ve Kontrolü

44.Entegre Değişiklik Kontrolünün Gerçekleştirilmesi

45.Projenin ya da Fazın Kapatılması

46.Proje Kapsam Yönetimi

47.Kapsam Yönetiminin Planlanması

48.Gereksinimlerin Toplanması

49.Kapsamın Tanımlanması

50.İş Kırılım Yapısının Oluşturulması

51.Prototiplendirme

52.Kapsamın Onaylanması

53.Kapsamın Kontrolü

54.Proje Zaman Çizelgesi Yönetimi

55.Zaman Çizelgesi Yönetiminin Planlanması

56.Aktivitelerin Tanımlanması

57.Aktivitelerin Sıralanması

58.Aktivite Sürelerinin Tahmin Edilmesi

59.Zaman Çizelgesinin Geliştirilmesi

60.Zaman Çizelgesinin Kontrolü

61.Proje Maliyet Yönetimi

62.Maliyet Yönetiminin Planlanması

63.Maliyetlerin Tahmin Edilmesi

64.Bütçenin Belirlenmesi

65.Maliyetlerin Kontrolü

66.Proje Kalite Yönetimi

67.Kalite Yönetiminin Planlanması

68.Kalitenin Yönetimi

69.Kalitenin Kontrolü

70.Proje Kaynak Yönetimi

71.Kaynak Yönetiminin Planlanması

72.Aktivite Kaynaklarının Tahmin Edilmesi

73.Kaynakların Sağlanması

74.Ekibin Geliştirilmesi

75.Ekibin Yönetilmesi

76.Kaynakların Kontrolü

77.Proje İletişim Yönetimi

78.İletişim Yönetiminin Planlanması

79.İletişimin Yönetilmesi

80.İletişimin İzlenmesi

81.Proje Risk Yönetimi

82.Risk Yönetiminin Planlanması

83.Risklerin Tanımlanması

84.Niteliksel Risk Analizinin Yapılması

85.Niceliksel Risk Analizinin Yapılması

86.Risk Yanıtlarının Planlanması

87.Risk Yanıtlarının Uygulanması

88.Risklerin İzlenmesi

89.Proje Tedarik Yönetimi

90.Tedarik Yönetiminin Planlanması

91.Tedarik Stratejisi

92.Tedariklerin Yürütülmesi

93.Tedariklerin Kontrolü

94.Proje Paydaş Yönetimi

95.Paydaşların Belirlenmesi

96.Paydaş Katılımının Planlanması

97.Paydaş Katılımının Yönetilmesi

98.Paydaş Katılımının İzlenmesi

99.Genel Tekrar

100.Soru Çözümü

101.Proje Finansmanı

102.IPA Katılım Öncesi Mali Yardımlar

103.Rekabetçilik ve Yenilikçi Sektörler

104.Tarım ve Kırsal Kalkınma

105.İnsan Kaynaklarının Geliştirilmesi

106.Erasmus+

107.UFUK 2020

108.COSME

109.Kalkınma Ajansları

110.Proje Döngüsü Yönetimine Giriş

111.İlkeler

112.Proje Döngüsü Yönetimi Amaç

113.Mantıksal Çerçeve

114.Sorun Analizi I

115.Sorun Analizi II (Sorun Ağacı)

116.Sorun Ağacı Örnek Çalışma

117.Paydaş Analizi

118.Hedef Analizi

119.Strateji Analizi

120.Mantıksal Çerçeve Matrisi

121.Bütçe Planlaması

122.Faaliyet Planı ve Bütçe

123.Başvuru

124.PMBOK V7 ile Ne Değişti

125.PMBOK V7 Neleri İçeriyor

126.Sorular – 1

127.Sorular – 2

128.Sorular – 3

129.Sorular--4

 

EĞİTMEN: Doç. Dr. OĞUZ DEMİR & DR. İSMAİL DURGUN

 

Doç. Dr. OĞUZ DEMİR

İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi İngilizce İktisat Bölümünde lisans eğitimi alan Oğuz Demir, 2007 Temmuz ayında İstanbul Ticaret Üniversitesi’nde Uluslararası Ticaret yüksek lisans programını tamamlamıştır. İtalya’da University of Naples Federico II’de Ekonomi ve Finans alanında doktora hazırlık programına tamamlamasının ardından doktorasını İstanbul Üniversitesi’nde İktisat bölümünde yapmıştır.

2002–2004 yıllarında Ekonomistler Platformu Yönetim Kurulu Başkan Yardımcılığı görevini yürütmüştür. Bu dönemde bölgesel kalkınma çalışmaları, Anadolu örgütlenmesi, Avrupa Birliği ve uluslararası projelerden sorumlu olarak görev yapmıştır.

Aynı dönemde Turkcell Shubuo paketlerinin iş geliştirme bölümünde yarı zamanlı görev almış ve kısa bir süre İstanbul Bilgi Üniversitesi bünyesinde Avrupa Birliği Proje Geliştirme çalışmalarına katılmıştır. Bu süreçte Avrupa Birliği tarafından finanse edilen Demokrasi ve İnsan Hakları Filmleri gösterimi projesinin hazırlık sürecini yönetmiştir.

2000–2004 yılları arasında Türk Demokrasi Vakfı Genel Sekreter Yardımcısı olarak görev yapmıştır. 2004 yılında Türkiye Genç İşadamları Derneği (TÜGİAD) Proje Geliştirme Sorumlusu olarak görev yapan Oğuz Demir, 2005 yılı Ocak ayında İstanbul Ticaret Üniversitesi Avrupa Birliği Uygulama ve Araştırma Merkezi Genel Sekreteri olarak kariyerine akademide devam etmiştir.

2005 yılından bu yana İktisadi Kalkınma ve Sosyal Atılım Derneği (İKTİSAD–Yönetim Kurulu Başkanı), Toplum ve Ekonomi Politikaları Enstitüsü (TEPE – Yönetim Kurulu Üyesi), Mahalli İdareler Araştırma ve Geliştirme Derneği (MİARGED –Yönetim Kurulu Üyesi) gibi sivil toplum örgütlerinin kuruluşuna öncülük etmiştir. 2006 yılından itibaren Ekonomistler Platformu Yönetim Kurulu Başkanlığı görevini de sürdürmektedir

Oğuz Demir 2012 yılında JCI tarafından Türkiye’nin En Başarılı On Genci – Senato Özel Ödülü’ne layık görülmüştür.

2014 yılından Amerika Birleşik Devletlerinde misafir öğretim üyesi olarak University of Texas at Austin Institute for Innovation Creativity and Capital’de görev yapmıştır. Demir, 2013 yılından bu yana İstanbul Ticaret Üniversitesi İngilizce İktisat Bölümü öğretim üyesi, aynı üniversitenin Dijital Ekonomi ve Pazarlama Anabilim Dalı başkanlığı görevlerini de yürütmektedir. 2018 Eylül – 2019 Nisan ayları arasında Moskova’da Higher School of Economics Institute of Statistical Studies and Economics of Knowledge’ta misafir öğretim üyesi olarak görev yapmıştır.

 

DR. İSMAİL DURGUN

1967 yılında Bursa’da doğan İsmail Durgun, Uludağ Üniversitesi Makine Mühendisliği bölümünden 1988 yılında bölüm birincisi olarak mezun oldu. Yüksek lisansını İTÜ Makine Mühendisliği’nde 1991 yılında ve doktora çalışmasını da 1999 yılında Uludağ Üniversitesi Makine Mühendisliğinde tamamladı. 1989 yıllında Uludağ Üniversitesi Makine Mühendisliği Bölümünde Araştırma Görevlisi olarak iş hayatına atıldı.

 

1993 yılında TOFAŞ Otomobil fabrikasında montaj metot mühendisi olarak çalışmaya başladı. 2001 yılında Çin’in Nanjing kentinde kurulu olan Nanya Otomobil fabrikasında task force olarak görev yapan Tofaş ekibine liderlik etti.

 

2003 yılında TOFAŞ’da tarafından ilk kez gerçekleştirilen prototip araç projesine liderlik etti ve sonrasında da prototip geliştirme merkezinin kurulumunu gerçekleştirdi. 10 yıl boyunca yöneticiliğini yaptığı bu merkezde TOFAŞ, FIAT, PEUGEOT, CITROEN ve CHRYSLER firmaları için 1.000’den fazla prototip araç geliştirme çalışmasını gerçekleştirdi. Bu süreçte araç üretimi, 3B yazıcılar, kompozit ve sac metal parçaların üretilmeleri konusunda uzmanlıklarını geliştirdi ve bu konularda TÜBİTAK - TEYDEB projeleri yaptı. Türkiye'de ilk kez karbon fiber kompozit araç gövdesi üretimini gerçekleştirdi. İki adet Avrupa Birliği projesinde TOFAŞ adına görev aldı.

 

2014 yılında Tofaş Ar-Ge Merkezi yöneticisi oldu. Yeni proje fikirlerinin ortaya çıkarılması, kurum içi girişimcilik, üniversite sanayi iş birliği, TÜBİTAK ve AB proje başvurularının gerçekleştirilmesi ve izlenmesi, fikri haklar sürecinin yönetilmesi, teknoloji yol haritasının hazırlanması çalışmalarında bulundu.

2016 yılında Tofaş Akademi’de görev alarak Ar-Ge eğitimlerinin iyileştirilmesi çalışmalarını gerçekleştirdi. BUSİAD ve OİB tarafından gerçekleştirilen Ar-Ge Mühendisi Yetiştirme Programı ve Dijital Dönüşüm Mühendisi Yetiştirme Programı koordinatörlüğünü yaptı ve aynı görevini hala sürdürmektedir. 30’dan fazla firmanın destek verdiği söz konusu programları Bursa'dan sonra İzmir ve Kocaeli illerinde de gerçekleştirdi.2018 yılında BUTEKOM-Bursa Teknoloji Koordinasyon ve Ar-Ge Merkezi’nde Kompozit Mükemmeliyet Merkez Müdürü olarak görev yaptı.

 

2019 yılında kurduğu ID ARGE Eğitim ve Danışmanlık şirketi ile hale sektörün ihtiyaç duyduğu eğitim ve danışmanlık faaliyetlerini sürdürmektedir.

 

 

129 MODÜL

TOPLAM: 136 SAAT EĞİTİM

Yorumlar

Paylaş:

Sitemizi kullanarak çerezlere (cookie) izin vermektesiniz. Detaylı bilgi için Çerez Politikamız'ı inceleyebilirsiniz. TAMAM