Proje Yönetimi ve Hibe Fon Kaynakları Eğitimi

4,8 (1106 oylama)
 Son Güncelleme Tarihi: 10/2025
 Türkçe

ISO 27001:2022 Başdenetçi Eğitimi
eğitimimize göz atabilirsiniz.

1. Eğitim Bilgileri

  • Eğitim Süresi: 136 Saat / 129 Modül
  • Eğitim Yöntemi: Online / Hibrit
  • Eğitim Ücreti: 13.200 TL
 

2. Eğitim Hakkında

Proje Yönetimi ve Hibe/Fon Kaynakları Eğitimi, proje hazırlama ve kaynakları doğru yönetmek isteyen veya bu alanda uzmanlaşmak isteyen bireylerin profesyonelleşmesini sağlayan bir eğitim programıdır. Belirli bir süre ve bütçe ile tanımlanan hedeflere ulaşmayı planlayan projelerin her aşamasında doğru süreç ve raporlama tekniklerini öğrenmek amaçlanır. Eğitim, PMI uyumlu olup proje yönetim süreçlerini ve kaynak yönetimini detaylı şekilde öğretir.

3. Eğitimin Amacı

  • Katılımcıların proje yönetimi bilgi ve becerilerini geliştirmek
  • Avrupa Birliği, TÜBİTAK, KOSGEB, SANTEZ, Üniversite, BAP, DPT, elçilikler ve Kalkınma Ajansı gibi kurumlara proje yazabilme yetkinliği kazandırmak
  • PMP sertifikası sınavına hazırlık sağlamak
  • Proje yönetimi ve kaynak yönetimi alanında profesyonel yetkinlik kazandırmak

4. Katılımcılara Sağladığı Faydalar

  • Proje yazımı ve yönetimi sertifikası
  • İşletmelerin proje grupları, Ar-Ge ve Ür-Ge bölümlerinde çalışma imkanı
  • Proje danışmanlık ofisi açabilme ve bireysel/kurumsal proje yazabilme
  • Devlet destek, hibe ve teşviklerinden yararlanma becerisi
  • PMP® sertifika sınavına giriş için ön koşulları sağlama
  • Üniversite onaylı geçerli sertifika
  • Kariyer yükselme ve CV güçlendirme imkanı

5. Kimler Katılabilir?

  • Proje yönetimi ve hibe/fon kaynaklarını öğrenmek isteyen herkes
  • CV’sini güçlendirmek isteyen çalışan ve öğrenciler
  • PMP sınavına hazırlık yapmak isteyenler
  • 18 yaş ve üzeri katılımcılar

6. Eğitmen Bilgileri

Doç. Dr. Oğuz Demir

  • İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi İngilizce İktisat Bölümünde lisans eğitimi alan Oğuz Demir, 2007 Temmuz ayında İstanbul Ticaret Üniversitesi’nde Uluslararası Ticaret yüksek lisans programını tamamlamıştır. İtalya’da University of Naples Federico II’de Ekonomi ve Finans alanında doktora hazırlık programına tamamlamasının ardından doktorasını İstanbul Üniversitesi’nde İktisat bölümünde yapmıştır.
  • 2002–2004 yıllarında Ekonomistler Platformu Yönetim Kurulu Başkan Yardımcılığı görevini yürütmüştür. Bu dönemde bölgesel kalkınma çalışmaları, Anadolu örgütlenmesi, Avrupa Birliği ve uluslararası projelerden sorumlu olarak görev yapmıştır.
  • Aynı dönemde Turkcell Shubuo paketlerinin iş geliştirme bölümünde yarı zamanlı görev almış ve kısa bir süre İstanbul Bilgi Üniversitesi bünyesinde Avrupa Birliği Proje Geliştirme çalışmalarına katılmıştır. Bu süreçte Avrupa Birliği tarafından finanse edilen Demokrasi ve İnsan Hakları Filmleri gösterimi projesinin hazırlık sürecini yönetmiştir.
  • 2000–2004 yılları arasında Türk Demokrasi Vakfı Genel Sekreter Yardımcısı olarak görev yapmıştır. 2004 yılında Türkiye Genç İşadamları Derneği (TÜGİAD) Proje Geliştirme Sorumlusu olarak görev yapan Oğuz Demir, 2005 yılı Ocak ayında İstanbul Ticaret Üniversitesi Avrupa Birliği Uygulama ve Araştırma Merkezi Genel Sekreteri olarak kariyerine akademide devam etmiştir.
  • 2005 yılından bu yana İktisadi Kalkınma ve Sosyal Atılım Derneği (İKTİSAD–Yönetim Kurulu Başkanı), Toplum ve Ekonomi Politikaları Enstitüsü (TEPE – Yönetim Kurulu Üyesi), Mahalli İdareler Araştırma ve Geliştirme Derneği (MİARGED –Yönetim Kurulu Üyesi) gibi sivil toplum örgütlerinin kuruluşuna öncülük etmiştir. 2006 yılından itibaren Ekonomistler Platformu Yönetim Kurulu Başkanlığı görevini de sürdürmektedir
  • Oğuz Demir 2012 yılında JCI tarafından Türkiye’nin En Başarılı On Genci – Senato Özel Ödülü’ne layık görülmüştür.
  • 2014 yılından Amerika Birleşik Devletlerinde misafir öğretim üyesi olarak University of Texas at Austin Institute for Innovation Creativity and Capital’de görev yapmıştır. Demir, 2013 yılından bu yana İstanbul Ticaret Üniversitesi İngilizce İktisat Bölümü öğretim üyesi, aynı üniversitenin Dijital Ekonomi ve Pazarlama Anabilim Dalı başkanlığı görevlerini de yürütmektedir. 2018 Eylül – 2019 Nisan ayları arasında Moskova’da Higher School of Economics Institute of Statistical Studies and Economics of Knowledge’ta misafir öğretim üyesi olarak görev yapmıştır.

Dr. İsmail Durgun

  • 1967 yılında Bursa’da doğan İsmail Durgun, Uludağ Üniversitesi Makine Mühendisliği bölümünden 1988 yılında bölüm birincisi olarak mezun oldu. Yüksek lisansını İTÜ Makine Mühendisliği’nde 1991 yılında ve doktora çalışmasını da 1999 yılında Uludağ Üniversitesi Makine Mühendisliğinde tamamladı. 1989 yıllında Uludağ Üniversitesi Makine Mühendisliği Bölümünde Araştırma Görevlisi olarak iş hayatına atıldı.
  • 1993 yılında TOFAŞ Otomobil fabrikasında montaj metot mühendisi olarak çalışmaya başladı. 2001 yılında Çin’in Nanjing kentinde kurulu olan Nanya Otomobil fabrikasında task force olarak görev yapan Tofaş ekibine liderlik etti.
  • 2003 yılında TOFAŞ’da tarafından ilk kez gerçekleştirilen prototip araç projesine liderlik etti ve sonrasında da prototip geliştirme merkezinin kurulumunu gerçekleştirdi. 10 yıl boyunca yöneticiliğini yaptığı bu merkezde TOFAŞ, FIAT, PEUGEOT, CITROEN ve CHRYSLER firmaları için 1.000’den fazla prototip araç geliştirme çalışmasını gerçekleştirdi. Bu süreçte araç üretimi, 3B yazıcılar, kompozit ve sac metal parçaların üretilmeleri konusunda uzmanlıklarını geliştirdi ve bu konularda TÜBİTAK - TEYDEB projeleri yaptı. Türkiye'de ilk kez karbon fiber kompozit araç gövdesi üretimini gerçekleştirdi. İki adet Avrupa Birliği projesinde TOFAŞ adına görev aldı.
  • 2014 yılında Tofaş Ar-Ge Merkezi yöneticisi oldu. Yeni proje fikirlerinin ortaya çıkarılması, kurum içi girişimcilik, üniversite sanayi iş birliği, TÜBİTAK ve AB proje başvurularının gerçekleştirilmesi ve izlenmesi, fikri haklar sürecinin yönetilmesi, teknoloji yol haritasının hazırlanması çalışmalarında bulundu.
  • 2016 yılında Tofaş Akademi’de görev alarak Ar-Ge eğitimlerinin iyileştirilmesi çalışmalarını gerçekleştirdi. BUSİAD ve OİB tarafından gerçekleştirilen Ar-Ge Mühendisi Yetiştirme Programı ve Dijital Dönüşüm Mühendisi Yetiştirme Programı koordinatörlüğünü yaptı ve aynı görevini hala sürdürmektedir. 30’dan fazla firmanın destek verdiği söz konusu programları Bursa'dan sonra İzmir ve Kocaeli illerinde de gerçekleştirdi.2018 yılında BUTEKOM-Bursa Teknoloji Koordinasyon ve Ar-Ge Merkezi’nde Kompozit Mükemmeliyet Merkez Müdürü olarak görev yaptı.
  • 2019 yılında kurduğu ID ARGE Eğitim ve Danışmanlık şirketi ile hale sektörün ihtiyaç duyduğu eğitim ve danışmanlık faaliyetlerini sürdürmektedir.

7. Eğitim İçeriği ve Modüller

  • 1. Eğitime Başlarken
  • 2. Proje Nedir?
  • 3. Proje ve Operasyon Arasındaki Fark
  • 4. Projelerin Amaçları
  • 5. Projeler Neden Yapılır?
  • 6. Proje Yönetimi Nedir Neden İhtiyaç Vardır?
  • 7. Proje Yönetiminin Önemi
  • 8. Projelerdeki Başarısızlık Nedenleri
  • 9. Tarihteki Önemli Projeler
  • 10. Portföyler, Programlar ve Projeler Arasındaki İlişkiler
  • 11. Proje Yönetiminin Başarı Kriterleri
  • 12. Proje Paydaşları
  • 13. Proje Organizasyon Yapıları
  • 14. Proje Yönetim Ofisi
  • 15. Proje Yönetimi Standartları
  • 16. Şelale Proje Yönetimi
  • 17. Agile/Scrum Proje Yönetimi
  • 18. Yalın Proje Yönetimi – Konu Seçimi
  • 19. Yalın Proje Yönetimi – Hedeflerin Belirlenmesi
  • 20. Yalın Proje Yönetimi – Ekibin Atanması
  • 21. Yalın Proje Yönetimi – Mevcut Durum Tespiti
  • 22. Yalın Proje Yönetimi – Doğrulama
  • 23. GANTT Şeması
  • 24. CPM Kritik Yol Yöntemi
  • 25. PERT Yöntemi – Üç Nokta Tahmini
  • 26. Proje Yönetim Yazılımları
  • 27. Proje Yöneticisinin Rolü
  • 28. Proje Yöneticisinin Yetkinlikleri
  • 29. Proje Yönetim Süreçleri
  • 30. Proje Başlangıç Süreçleri
  • 31. Planlama Süreçleri I
  • 32. Planlama Süreçleri II
  • 33. Yürütme Süreçleri
  • 34. İzleme ve Kontrol Süreçleri
  • 35. Proje Kapanış Süreçleri
  • 36. Proje Yönetim Bilgi Alanları
  • 37. Proje Entegrasyon Yönetimi
  • 38. Proje Başlatma Belgesinin Geliştirilmesi
  • 39. Proje Başlatma Belgesinin Geliştirilmesi – Çıktılar
  • 40. Proje Yönetim Planının Geliştirilmesi
  • 41. Proje Çalışmalarının Yönlendirilmesi ve Yönetilmesi
  • 42. Proje Bilgi Birikiminin Yönetilmesi
  • 43. Proje Çalışmalarının İzlenmesi ve Kontrolü
  • 44. Entegre Değişiklik Kontrolünün Gerçekleştirilmesi
  • 45. Projenin ya da Fazın Kapatılması
  • 46. Proje Kapsam Yönetimi
  • 47. Kapsam Yönetiminin Planlanması
  • 48. Gereksinimlerin Toplanması
  • 49. Kapsamın Tanımlanması
  • 50. İş Kırılım Yapısının Oluşturulması
  • 51. Prototiplendirme
  • 52. Kapsamın Onaylanması
  • 53. Kapsamın Kontrolü
  • 54. Proje Zaman Çizelgesi Yönetimi
  • 55. Zaman Çizelgesi Yönetiminin Planlanması
  • 56. Aktivitelerin Tanımlanması
  • 57. Aktivitelerin Sıralanması
  • 58. Aktivite Sürelerinin Tahmin Edilmesi
  • 59. Zaman Çizelgesinin Geliştirilmesi
  • 60. Zaman Çizelgesinin Kontrolü
  • 61. Proje Maliyet Yönetimi
  • 62. Maliyet Yönetiminin Planlanması
  • 63. Maliyetlerin Tahmin Edilmesi
  • 64. Bütçenin Belirlenmesi
  • 65. Maliyetlerin Kontrolü
  • 66. Proje Kalite Yönetimi
  • 67. Kalite Yönetiminin Planlanması
  • 68. Kalitenin Yönetimi
  • 69. Kalitenin Kontrolü
  • 70. Proje Kaynak Yönetimi
  • 71. Kaynak Yönetiminin Planlanması
  • 72. Aktivite Kaynaklarının Tahmin Edilmesi
  • 73. Kaynakların Sağlanması
  • 74. Ekibin Geliştirilmesi
  • 75. Ekibin Yönetilmesi
  • 76. Kaynakların Kontrolü
  • 77. Proje İletişim Yönetimi
  • 78. İletişim Yönetiminin Planlanması
  • 79. İletişimin Yönetilmesi
  • 80. İletişimin İzlenmesi
  • 81. Proje Risk Yönetimi
  • 82. Risk Yönetiminin Planlanması
  • 83. Risklerin Tanımlanması
  • 84. Niteliksel Risk Analizinin Yapılması
  • 85. Niceliksel Risk Analizinin Yapılması
  • 86. Risk Yanıtlarının Planlanması
  • 87. Risk Yanıtlarının Uygulanması
  • 88. Risklerin İzlenmesi
  • 89. Proje Tedarik Yönetimi
  • 90. Tedarik Yönetiminin Planlanması
  • 91. Tedarik Stratejisi
  • 92. Tedariklerin Yürütülmesi
  • 93. Tedariklerin Kontrolü
  • 94. Proje Paydaş Yönetimi
  • 95. Paydaşların Belirlenmesi
  • 96. Paydaş Katılımının Planlanması
  • 97. Paydaş Katılımının Yönetilmesi
  • 98. Paydaş Katılımının İzlenmesi
  • 99. Genel Tekrar
  • 100. Soru Çözümü
  • 101. Proje Finansmanı
  • 102. IPA Katılım Öncesi Mali Yardımlar
  • 103. Rekabetçilik ve Yenilikçi Sektörler
  • 104. Tarım ve Kırsal Kalkınma
  • 105. İnsan Kaynaklarının Geliştirilmesi
  • 106. Erasmus+
  • 107. UFUK 2020
  • 108. COSME
  • 109. Kalkınma Ajansları
  • 110. Proje Döngüsü Yönetimine Giriş
  • 111. İlkeler
  • 112. Proje Döngüsü Yönetimi Amaç
  • 113. Mantıksal Çerçeve
  • 114. Sorun Analizi I
  • 115. Sorun Analizi II (Sorun Ağacı)
  • 116. Sorun Ağacı Örnek Çalışma
  • 117. Paydaş Analizi
  • 118. Hedef Analizi
  • 119. Strateji Analizi
  • 120. Mantıksal Çerçeve Matrisi
  • 121. Bütçe Planlaması
  • 122. Faaliyet Planı ve Bütçe
  • 123. Başvuru
  • 124. PMBOK V7 ile Ne Değişti
  • 125. PMBOK V7 Neleri İçeriyor
  • 126. Sorular – 1
  • 127. Sorular – 2
  • 128. Sorular – 3
  • 129. Sorular – 4

Yorumlar

Paylaş:

Sitemizi kullanarak çerezlere (cookie) izin vermektesiniz. Detaylı bilgi için Çerez Politikamız'ı inceleyebilirsiniz. TAMAM