Proje Yönetimi ve Hibe/Fon Kaynakları Eğitiminin Amacı Nedir?
Proje Yönetimi ve Hibe/Fon Kaynakları Eğitimi, dünyaca kabul görmüş Project Management Institute (PMI®) uyumlu olup proje yönetimi konusunda derinlemesine bilgi sahibi olmak ve sektörde proje yönetimi alanında uzmanlaşmayı hedefleyen bireylere, yönetim süreçlerini, bilgi alanlarını, standartlarını, araç ve tekniklerini öğretmeyi amaçlar.
Eğitim programıyla katılımcılar; Avrupa Birliği, TÜBİTAK, KOSGEB, bakanlık projeleri, SANTEZ, Üniversite, BAP, DPT, elçilikler ve Kalkınma Ajansı gibi kurumlara ya da iç kaynaklara dayalı proje yazma kabiliyeti kazanması hedef edinilmiştir.
Aynı zamanda Proje Yönetimi ve Hibe/Fon Kaynakları Eğitimi sayesinde PMI tarafından yapılan Project Management Professional Sertifikası sınavına hazırlanabilmenizi sağlar.
Proje Yönetimi ve Hibe/Fon Kaynakları Eğitimi Kursiyerlere Ne sağlar?
Proje Yazımı ve Yönetimi sertifikasına sahip olabilirsiniz.
•İşletmelerin proje grupları, Ar-Ge bölümleri, Ür-Ge (ürün geliştirme) bölümleri, proje geliştirme bölümleri,
tasarım ve geliştirme bölümlerinde çalışma imkanı bulabilirsiniz.
•Proje danışmanlık ofisi açabilirsiniz.
•Kişilere, firmalara ve kurumlara proje yazabilirsiniz.
•Devlet destek, hibe ve teşviklerinden proje yazarak yararlanabilirsiniz.
•Proje Yönetimi ve Hibe/Fon Kaynakları eğitim programıyla PMP sertifika sınavına hazırlanabilirsiniz.
•PMP® sertifika sınavına giriş için ön koşullardan biri olan Proje Yönetim Eğitimini tamamlamış olacaklar.
•Üniversite onaylı sertifika sayesinde geçerli bir belgeye sahip olacaksınız.
Bu sayede işinizde yükselerek terfi alabilir, özgeçmişinizi güçlendirebilir veya iş başvurularında öne çıkabilirsiniz.
•Uzmanlığınızı ve eğitiminizi belgeleyebilir, rakiplerinizle aranızda fark yaratabilirsiniz.
• Eğitim programına katılmak için 18 yaş ve üzeri olmak gerekmektedir.
Proje yönetimi ve Hibe/Fon Kaynakları Eğitimine Kimler Katılabilir?
- Proje yönetimi ve Hibe/Fon Kaynaklarını öğrenmek, kendini geliştirmek, bu alanda uzmanlaşmak isteyen herkes bu eğitim programına katılabilmektedir.
- CV’lerine bu alan ile ilgili tecrübelerini eklemek isteyen, çalışanlar ve öğrenciler üniversite onaylı Proje Yönetimi ve Hibe/Fon Kaynakları eğitim programına katılabilir kendilerini bu alanda geliştirebilirler.
- Aynı zamanda eğitim programı içeriği PMI tarafından yapılan Project Management Professional Sertifikası sınavıyla uyumlu olduğu için PMP sınavına hazırlanmak isteyenler bu eğitim programına katılım sağlayabilirler.
- Eğitim programına kayıt olmak için 18 yaş ve üzeri olması gerekmektedir.
Proje Yönetimi ve Hibe/Fon Kaynakları Eğitimi İçeriği
1.Eğitime Başlarken
2.Proje Nedir?
3.Proje ve Operasyon Arasındaki Fark
4.Projelerin Amaçları
5.Projeler Neden Yapılır?
6.Proje Yönetimi Nedir Neden İhtiyaç Vardır?
7.Proje Yönetiminin Önemi
8.Projelerdeki Başarısızlık Nedenleri
9.Tarihteki Önemli Projeler
10.Portföyler Programlar ve Projeler Arasındaki İlişkiler
11.Proje Yönetiminin Başarı Kriterleri
12.Proje Paydaşları
13.Proje Organizasyon Yapıları
14.Proje Yönetim Ofisi
15.Proje Yönetimi Standartları
16.Şelale Proje Yönetimi
17.Agile/Scrum Proje Yönetimi
18.Yalın Proje Yönetimi-Konu Seçimi
19.Yalın Proje Yönetimi-Hedeflerin Belirlenmesi
20.Yalın Proje Yönetimi-Ekibin Atanması
21.Yalın Proje Yönetimi-Mevcut Durum Tespiti
22.Yalın Proje Yönetimi-Doğrulama
23.GANTT Şeması
24.CPM Kritik Yol Yöntemi
25.PERT Yöntemi Üç Nokta Tahmini
26.Proje Yönetim Yazılımları
27.Proje Yöneticisinin Rolü
28.Proje Yöneticisinin Yetkinlikleri
29.Proje Yönetim Süreçleri
30.Proje Başlangıç Süreçleri
31.Planlama Süreçleri I
32.Planlama Süreçleri II
33.Yürütme Süreçleri
34.İzleme ve Kontrol Süreçleri
35.Proje Kapanış Süreçleri
36.Proje Yönetim Bilgi Alanları
37.Proje Entegrasyon Yönetimi
38.Proje Başlatma Belgesinin Geliştirilmesi
39.Proje Başlatma Belgesinin Geliştirilmesi-Çıktılar
40.Proje Yönetim Planının Geliştirilmesi
41.Proje Çalışmalarının Yönlendirilmesi ve Yönetilmesi
42.Proje Bilgi Birikiminin Yönetilmesi
43.Proje Çalışmalarının İzlenmesi ve Kontrolü
44.Entegre Değişiklik Kontrolünün Gerçekleştirilmesi
45.Projenin ya da Fazın Kapatılması
46.Proje Kapsam Yönetimi
47.Kapsam Yönetiminin Planlanması
48.Gereksinimlerin Toplanması
49.Kapsamın Tanımlanması
50.İş Kırılım Yapısının Oluşturulması
51.Prototiplendirme
52.Kapsamın Onaylanması
53.Kapsamın Kontrolü
54.Proje Zaman Çizelgesi Yönetimi
55.Zaman Çizelgesi Yönetiminin Planlanması
56.Aktivitelerin Tanımlanması
57.Aktivitelerin Sıralanması
58.Aktivite Sürelerinin Tahmin Edilmesi
59.Zaman Çizelgesinin Geliştirilmesi
60.Zaman Çizelgesinin Kontrolü
61.Proje Maliyet Yönetimi
62.Maliyet Yönetiminin Planlanması
63.Maliyetlerin Tahmin Edilmesi
64.Bütçenin Belirlenmesi
65.Maliyetlerin Kontrolü
66.Proje Kalite Yönetimi
67.Kalite Yönetiminin Planlanması
68.Kalitenin Yönetimi
69.Kalitenin Kontrolü
70.Proje Kaynak Yönetimi
71.Kaynak Yönetiminin Planlanması
72.Aktivite Kaynaklarının Tahmin Edilmesi
73.Kaynakların Sağlanması
74.Ekibin Geliştirilmesi
75.Ekibin Yönetilmesi
76.Kaynakların Kontrolü
77.Proje İletişim Yönetimi
78.İletişim Yönetiminin Planlanması
79.İletişimin Yönetilmesi
80.İletişimin İzlenmesi
81.Proje Risk Yönetimi
82.Risk Yönetiminin Planlanması
83.Risklerin Tanımlanması
84.Niteliksel Risk Analizinin Yapılması
85.Niceliksel Risk Analizinin Yapılması
86.Risk Yanıtlarının Planlanması
87.Risk Yanıtlarının Uygulanması
88.Risklerin İzlenmesi
89.Proje Tedarik Yönetimi
90.Tedarik Yönetiminin Planlanması
91.Tedarik Stratejisi
92.Tedariklerin Yürütülmesi
93.Tedariklerin Kontrolü
94.Proje Paydaş Yönetimi
95.Paydaşların Belirlenmesi
96.Paydaş Katılımının Planlanması
97.Paydaş Katılımının Yönetilmesi
98.Paydaş Katılımının İzlenmesi
99.Genel Tekrar
100.Soru Çözümü
101.Proje Finansmanı
102.IPA Katılım Öncesi Mali Yardımlar
103.Rekabetçilik ve Yenilikçi Sektörler
104.Tarım ve Kırsal Kalkınma
105.İnsan Kaynaklarının Geliştirilmesi
106.Erasmus+
107.UFUK 2020
108.COSME
109.Kalkınma Ajansları
110.Proje Döngüsü Yönetimine Giriş
111.İlkeler
112.Proje Döngüsü Yönetimi Amaç
113.Mantıksal Çerçeve
114.Sorun Analizi I
115.Sorun Analizi II (Sorun Ağacı)
116.Sorun Ağacı Örnek Çalışma
117.Paydaş Analizi
118.Hedef Analizi
119.Strateji Analizi
120.Mantıksal Çerçeve Matrisi
121.Bütçe Planlaması
122.Faaliyet Planı ve Bütçe
123.Başvuru
124.PMBOK V7 ile Ne Değişti
125.PMBOK V7 Neleri İçeriyor
126.Sorular – 1
127.Sorular – 2
128.Sorular – 3
129.Sorular--4
EĞİTMEN: Doç. Dr. OĞUZ DEMİR & DR. İSMAİL DURGUN
Doç. Dr. OĞUZ DEMİR
İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi İngilizce İktisat Bölümünde lisans eğitimi alan Oğuz Demir, 2007 Temmuz ayında İstanbul Ticaret Üniversitesi’nde Uluslararası Ticaret yüksek lisans programını tamamlamıştır. İtalya’da University of Naples Federico II’de Ekonomi ve Finans alanında doktora hazırlık programına tamamlamasının ardından doktorasını İstanbul Üniversitesi’nde İktisat bölümünde yapmıştır.
2002–2004 yıllarında Ekonomistler Platformu Yönetim Kurulu Başkan Yardımcılığı görevini yürütmüştür. Bu dönemde bölgesel kalkınma çalışmaları, Anadolu örgütlenmesi, Avrupa Birliği ve uluslararası projelerden sorumlu olarak görev yapmıştır.
Aynı dönemde Turkcell Shubuo paketlerinin iş geliştirme bölümünde yarı zamanlı görev almış ve kısa bir süre İstanbul Bilgi Üniversitesi bünyesinde Avrupa Birliği Proje Geliştirme çalışmalarına katılmıştır. Bu süreçte Avrupa Birliği tarafından finanse edilen Demokrasi ve İnsan Hakları Filmleri gösterimi projesinin hazırlık sürecini yönetmiştir.
2000–2004 yılları arasında Türk Demokrasi Vakfı Genel Sekreter Yardımcısı olarak görev yapmıştır. 2004 yılında Türkiye Genç İşadamları Derneği (TÜGİAD) Proje Geliştirme Sorumlusu olarak görev yapan Oğuz Demir, 2005 yılı Ocak ayında İstanbul Ticaret Üniversitesi Avrupa Birliği Uygulama ve Araştırma Merkezi Genel Sekreteri olarak kariyerine akademide devam etmiştir.
2005 yılından bu yana İktisadi Kalkınma ve Sosyal Atılım Derneği (İKTİSAD–Yönetim Kurulu Başkanı), Toplum ve Ekonomi Politikaları Enstitüsü (TEPE – Yönetim Kurulu Üyesi), Mahalli İdareler Araştırma ve Geliştirme Derneği (MİARGED –Yönetim Kurulu Üyesi) gibi sivil toplum örgütlerinin kuruluşuna öncülük etmiştir. 2006 yılından itibaren Ekonomistler Platformu Yönetim Kurulu Başkanlığı görevini de sürdürmektedir
Oğuz Demir 2012 yılında JCI tarafından Türkiye’nin En Başarılı On Genci – Senato Özel Ödülü’ne layık görülmüştür.
2014 yılından Amerika Birleşik Devletlerinde misafir öğretim üyesi olarak University of Texas at Austin Institute for Innovation Creativity and Capital’de görev yapmıştır. Demir, 2013 yılından bu yana İstanbul Ticaret Üniversitesi İngilizce İktisat Bölümü öğretim üyesi, aynı üniversitenin Dijital Ekonomi ve Pazarlama Anabilim Dalı başkanlığı görevlerini de yürütmektedir. 2018 Eylül – 2019 Nisan ayları arasında Moskova’da Higher School of Economics Institute of Statistical Studies and Economics of Knowledge’ta misafir öğretim üyesi olarak görev yapmıştır.
DR. İSMAİL DURGUN
1967 yılında Bursa’da doğan İsmail Durgun, Uludağ Üniversitesi Makine Mühendisliği bölümünden 1988 yılında bölüm birincisi olarak mezun oldu. Yüksek lisansını İTÜ Makine Mühendisliği’nde 1991 yılında ve doktora çalışmasını da 1999 yılında Uludağ Üniversitesi Makine Mühendisliğinde tamamladı. 1989 yıllında Uludağ Üniversitesi Makine Mühendisliği Bölümünde Araştırma Görevlisi olarak iş hayatına atıldı.
1993 yılında TOFAŞ Otomobil fabrikasında montaj metot mühendisi olarak çalışmaya başladı. 2001 yılında Çin’in Nanjing kentinde kurulu olan Nanya Otomobil fabrikasında task force olarak görev yapan Tofaş ekibine liderlik etti.
2003 yılında TOFAŞ’da tarafından ilk kez gerçekleştirilen prototip araç projesine liderlik etti ve sonrasında da prototip geliştirme merkezinin kurulumunu gerçekleştirdi. 10 yıl boyunca yöneticiliğini yaptığı bu merkezde TOFAŞ, FIAT, PEUGEOT, CITROEN ve CHRYSLER firmaları için 1.000’den fazla prototip araç geliştirme çalışmasını gerçekleştirdi. Bu süreçte araç üretimi, 3B yazıcılar, kompozit ve sac metal parçaların üretilmeleri konusunda uzmanlıklarını geliştirdi ve bu konularda TÜBİTAK - TEYDEB projeleri yaptı. Türkiye'de ilk kez karbon fiber kompozit araç gövdesi üretimini gerçekleştirdi. İki adet Avrupa Birliği projesinde TOFAŞ adına görev aldı.
2014 yılında Tofaş Ar-Ge Merkezi yöneticisi oldu. Yeni proje fikirlerinin ortaya çıkarılması, kurum içi girişimcilik, üniversite sanayi iş birliği, TÜBİTAK ve AB proje başvurularının gerçekleştirilmesi ve izlenmesi, fikri haklar sürecinin yönetilmesi, teknoloji yol haritasının hazırlanması çalışmalarında bulundu.
2016 yılında Tofaş Akademi’de görev alarak Ar-Ge eğitimlerinin iyileştirilmesi çalışmalarını gerçekleştirdi. BUSİAD ve OİB tarafından gerçekleştirilen Ar-Ge Mühendisi Yetiştirme Programı ve Dijital Dönüşüm Mühendisi Yetiştirme Programı koordinatörlüğünü yaptı ve aynı görevini hala sürdürmektedir. 30’dan fazla firmanın destek verdiği söz konusu programları Bursa'dan sonra İzmir ve Kocaeli illerinde de gerçekleştirdi.2018 yılında BUTEKOM-Bursa Teknoloji Koordinasyon ve Ar-Ge Merkezi’nde Kompozit Mükemmeliyet Merkez Müdürü olarak görev yaptı.
2019 yılında kurduğu ID ARGE Eğitim ve Danışmanlık şirketi ile hale sektörün ihtiyaç duyduğu eğitim ve danışmanlık faaliyetlerini sürdürmektedir.
129 MODÜL
TOPLAM: 136 SAAT EĞİTİM
Yorumlar