Hafta 1: “Nöropazarlama nedir, ne değildir?”
-Nöropazarlamanın tanımı, amacı ve kullanım alanları
-İnsanların karar verme süreçleri ve tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler
-Nöropazarlama araştırmaları ile geleneksel pazarlama araştırmaları
-Satın almada duyguların önemi
-Karar alma ve davranışı şekillendiren sistemler (sistem 1 ve sistem 2)
-Nöropazarlama araştırmalarında kullanılan yöntemler (yüz tanıma, göz takibi, galvanik deri iletkenliği, fonksiyonel beyin MR’ı…)
-İnsan Beyninin Sırları
Hafta 2: “İnsanı Tüketici Çerçevesinde Anlamak”
-Algının gerçeği
-Tüketici davranışını şekillendiren çevresel faktörler
-Bilinç, bilinçaltı, bilinç dışı
-Gözle görülemeyen objelerin beyin tarafından işlenmesi
-Bilinç dışına konuşmanın önemi
-İnsanların dünyayı algılayış biçimine göre temsil sistemleri (görsel, işitsel, kinestetik)
-Nöropazarlama araştırması ile yapılan etkili kamu spotu örnekleri
Hafta 3: “Doğru Bilinen Yanlışlar”
-Nöropazarlama araştırmalarıyla reklamda ünlü kullanımı
-Nöropazarlama araştırmalarıyla reklamda logo, amblem ve mesaj yerleşimi
-Nöropazarlama araştırmalarıyla görsel tasarımda altın oran
-Bilinç dışını anlamanın önemi
Hafta 4: “Gerçek İçgörünün Peşinde”
-Nöropazarlama araştırmalarıyla bir lansman örneği
-Efsane reklamlar neden efsane?
-Tüketicinin alışveriş deneyimin nöropazarlama ile ölçülmesi
-Tüketicinin satın alma denklemi
Eğitim Süreci: 4 Hafta, Haftada 2 Saat (8 Saat)
Değerlendirme: Sınav + Bitirme Projesi Sonrası NFT Meta-Sertifika
Yorumlar