Kalite Mühendisliği ve Yöneticiliği Eğitimi

4,9 (398 oylama)
 Son Güncelleme Tarihi: 11/2025
 Türkçe

Yaşam Koçluğu Eğitimi
eğitimimize göz atabilirsiniz.

1. Eğitim Bilgileri

  • Eğitim Süresi: Toplam 82 saat / 65 Modül
  • Eğitim Yöntemi: Online / Kendi hızınızda ilerleyebileceğiniz form
  • Fiyat: 13.200 TL
 

2. Eğitim Hakkında

Kalite Mühendisliği ve Yöneticiliği Eğitimi, işletmelerin kalite ve standartlara uygunluk konusundaki ihtiyaçlarını karşılamak, kalite planlama, kontrol ve iyileştirme ile uygunluk değerlendirme tekniklerinde uzman personel yetiştirmek amacıyla hazırlanmıştır. Eğitim sonunda katılımcılar, Uluslararası Onaylı Sertifika ve Cardcert Europasscard akıllı kimlik kartına sahip olurlar.

 

3. Kalite Mühendisliği ve Yöneticiliği Eğitimi Nedir?

  • Dünyada kalite ve standartlara uygunluk olgularının önemi konusunda firmalar bilinçlenmiş olsalar da kalite planlama, kontrol ve iyileştirme ile uygunluk değerlendirme tekniklerinde uzman personelin yeterli sayıda veya yeterli donanımda olmaması nedeniyle kalite ve uygunluk konularında rekabet sınırlı düzeyde kalmaktadır.
  • Eğitim programı, iş ve endüstri hayatında kalite yönetimi konusunda önemli bir eksiği gidermek ve işletmelerin bu yöndeki taleplerine yanıt vermek amacıyla oluşturulmuştur. Bilindiği gibi ‘kalite’ kavramı, işletmelerin rekabet güçlerini artıran temel faktörlerin başında gelmektedir.
  • Kalite Mühendisliği ve Yöneticiliği eğitimi; bir kuruluşun, stratejik planlama, pazarlama, ürün ve üretim süreci tasarımı, üretim gibi süreçlerinin etkin bir şekilde planlanması, uygulanması, performansın izlenmesi, sürekli iyileştirme için birçok yönetimsel ve istatistiksel araç sunmaktadır.
  • Uluslararası Entegre Kalite Mühendisliği ve Yöneticiliği Eğitim Programına katılarak, Uluslararası Onaylı Sertifika ile günümüz ihtiyaçlarına yönelik ortaya çıkan ve Cardcert Akreditasyon tarafından tüm dünyada şimdiki kâğıt belgelerin yerini alacak olan Cardcert Europasscard akıllı kimlik kartı almaya hak kazanacaksınız.

4. Kimler Katılabilir?

  • Lise, ön lisans, lisans ve yüksek lisans öğrencileri/mezunları
  • Kalite mühendisliği unvanı için 4 yıllık mühendislik fakültesi mezunları
  • Endüstri ve hizmet işletmelerinde kalite yönetimi alanında kariyer yapmak isteyen kişiler
  • Kamu, üretim ve hizmet kurumlarında kalite yönetimi alanında çalışan veya çalışmayı hedefleyen kişiler
  • Kuruluşlarında yönetim sistemlerini kurmak veya sürdürmek isteyen yönetici ve çalışanlar
  • En az lise mezunu ve 18 yaş üzeri olmak gereklidir

5. Katılımcılara Sağladıkları

  • Kalite yönetimi ve iyileştirme süreçlerinde liderlik bilgisi
  • ISO 9001, ISO 14001, ISO 45001 ve ISO 19011 yönetim sistemi standartlarını uygulama becerisi
  • İç denetim yapabilme yetkinliği ve sertifikası
  • Ürün ve hizmet süreçlerinin planlanması, raporlanması ve iyileştirilmesi
  • Fayda-maliyet analizleri ve süreç optimizasyonu
  • İş sahasında kalite araçlarını kullanarak süreçleri iyileştirme ve denetleme

6. Eğitmen Bilgileri

Hülya Yalçın – Endüstri Mühendisi, Kalite Danışmanı

  • 2000 yılında, Uluslararası lastik devi Continental Holding’in Bursa fabrikası olan Contitech Lastik’te Kalite Yönetim Sistemleri ve Bilgi İşlem Şefi olarak çalışmaya başladı. Yaklaşık 4 yıl boyunca uluslararası şirketlerin yönetim metodolojileri, raporlama ve kalite yönetim sistemleri, ERP sistemlerinin kurulumu, tedarikçilere gelişim programları uygulanması çalışmalarını yürüttü.
  • Uluslararası şirketlerle yaptığı çalışmalar daha sonra başlayacağı Yönetim Danışmanlığı için önemli bir altyapıya sahip olmasını sağladı. 2004 yılında yeni kurulan HSS Otomotiv Blacktech Hava Süspansiyon Sistemlerine, KYS ve Bilgi İşlem Müdürü olarak transfer oldu. Bu süreçte, yeni bir fabrikanın kurulması, süreçlerin tamamen yapılandırılması, tedarikçilerin bulunması, seçilmesi değerlendirilmesi, geliştirilmesi, kurumsal yapıya dönük çalışmaların yürütülmesi ve dijital sistemlerinin kurulması çalışmalarını yürüttü.
  • 2008 yılından bu yana Türk sanayisinin gelişmesine olan inancıyla Yönetim Danışmanlığı yapmaktadır. 2016 yılına kadar Drama İş Yönetim çatısı altında gerçekleştirdiği danışmanlık faaliyetlerini, 2016 yılı sonundan itibaren Stratum İş Modeline dönüştürerek yürütmektedir.
  • Bu kapsamda firmaların süreçlerinin analiz edilmesi, yapılandırılması, beyaz yaka niteliklerinin ve bağlılığının arttırılması, düzenli çalışma, toplantı alışkanlıklarının yerleştirilmesi, işi sahiplenme ve yönetme becerilerinin kazandırılması, ISO 9001, IATF 16949, 14001, 45001, 27001 sistemlerinin kurulması, mevcut sistemlerine işlerlik ve verimlilik kazandırılması, ve birçok konuda eğitim ve danışmanlık hizmetleri vermektedir.
  • Kendisi, Koçluk, Mentorluk, Yalın Üretim konularında eğitim ve sertifika sahibidir. Yalçın, 2008 yılından bu yana otomotiv, otomotiv yan sanayi, kauçuk, makine, hizmet, tekstil vb. sektörlerde yaklaşık 50 firmaya danışmanlık vermiştir.

İsmail Durgun – Akademisyen, Proje Yöneticisi

  • 1967 yılında Bursa’da doğan İsmail Durgun, Uludağ Üniversitesi Makine Mühendisliği bölümünden 1988 yılında bölüm birincisi olarak mezun oldu. Yüksek lisansını İTÜ Makine Mühendisliği’nde 1991 yılında ve doktora çalışmasını da 1999 yılında Uludağ Üniversitesi Makine Mühendisliğinde tamamladı. 1989 yıllında Uludağ Üniversitesi Makine Mühendisliği Bölümünde Araştırma Görevlisi olarak iş hayatına atıldı.
  • 1993 yılında TOFAŞ Otomobil fabrikasında montaj metot mühendisi olarak çalışmaya başladı. 1999 yılında yeni kurulan Ar-Ge bünyesine katılarak mevcut modellerin rakip araçlar ile karşılaştırarak maliyet indirim fırsatları üzerinde çalışmalar yaptı. 2001 yılında Çin’in Nanjing kentinde kurulu olan Nanya Otomobil fabrikasında task force olarak görev yapan Tofaş ekibine liderlik etti.
  • 2003 yılında TOFAŞ tarafından ilk kez gerçekleştirilen prototip araç projesine liderlik etti ve sonrasında da prototip geliştirme merkezinin kurulumunu gerçekleştirdi. 10 yıl boyunca yöneticiliğini yaptığı bu merkezde TOFAŞ, FIAT, PEUGEOT, CITROEN ve CHRYSLER firmaları için 1.000’den fazla prototip araç geliştirme çalışmasını gerçekleştirdi. Türkiye'de ilk kez karbon fiber kompozit araç gövdesi üretimini gerçekleştirdi. İki adet Avrupa Birliği projesinde TOFAŞ adına görev aldı. 2014 yılında Tofaş Ar-Ge merkezi yöneticisi oldu.
  • 2016 yılında Tofaş Akademi’de görev alarak Ar-Ge eğitimlerinin iyileştirilmesi çalışmalarını gerçekleştirdi. BUSİAD ve OİB tarafından gerçekleştirilen Ar-Ge Mühendisi Yetiştirme Programı ve Dijital Dönüşüm Mühendisi Yetiştirme Programı koordinatörlüğünü yaptı ve aynı görevini hala sürdürmektedir. 30’dan fazla firmanın destek verdiği söz konusu programları Bursa'dan sonra İzmir ve Kocaeli illerinde de gerçekleştirdi.
  • 2009 yılından bu yana Uludağ Üniversitesi Otomotiv Mühendisliği lisans ve yüksek lisans programlarında ders vermektedir. Ayrıca çok sayıda sempozyum ve konferansın danışma veya düzenleme kurulunda yer almıştır. Yurtiçi ve yurtdışında 120’den fazla yayınlanmış makale ve bildirisi bulunmaktadır.

 

7. Eğitim İçeriği ve Modüller

1. Kalite Yönetim Sistemine Giriş

2. ISO 9001 ve Diğer Standartlar

3. Kalite Yönetim Sisteminin Temel Esasları ve Kavramları

4. Proses Yaklaşımı, Sürekli İyileştirme ve Karar Almada Gerçekçi Yaklaşım

5. ISO 9001 Tarihçesi

6. ISO 9001 Kalite Yönetim Prensipleri

7. ISO 9001 Maddelerine Genel Giriş

8. ISO 9001-4. Madde Kuruluşun Bağlamı

9. ISO 9001-5. Madde Liderlik

10. ISO 9001-6. Madde Planlama

11. ISO 9001-7. Madde Destek

12. ISO 9001-8. Madde Operasyon I

13. ISO 9001-8. Madde Operasyon II

14. ISO 9001-8. Madde Operasyon III

15. ISO 9001-8. Madde Operasyon IV

16. ISO 9001-9. Madde Kontrol Et

17. ISO 9001-10. Madde İyileştirme

18. Bölüm 4-İç Denetçilik Yöntemleri

19. Deneticilerin Sahip Olması Gereken Bilgi ve Beceriler

20. Denetimi Planlama ve Gerçekleştirme

21. Denetici Ekibi Nasıl Oluşturulmalı

22. Ürün ve Süreç Tasarımında Kalite

23. QFD-Kalite Fonksiyon Göçerimi

24. APQP-Projenin Tanımlanması ve Planlanması

25. APQP-Ürün Tasarımı ve Geliştirilmesi

26. APQP-Proses Tasarımı ve Geliştirilmesi

27. APQP-Ürün ve Prosesin Geçerlilik Kazanması

28. APQP-Geri Bildirim Değerlendirmesi ve Düzeltici Faaliyetler

29. FMEA-Hata Türleri ve Etkileri Analizi

30. 5N 1K İnceleme Yöntemi

31. İş Akış Şeması

32. Kalite Kontrol Çemberinde Beyin Fırtınası

33. Ishikawa Diyagramı

34. Pareto Analizi

35. POKA YOKE-Hata Önleme Yöntemi

36. 5S Yaklaşımı-İş Yeri Organizasyonu

37. 5S Yaklaşımı-Düzenleme

38. 5S Yaklaşımı-Temizlik

39. 5S Yaklaşımı-Standartlaşma

40. 5S Yaklaşımı-Disiplin

41. İstatiksel Süreç Kontrolü

42. KAIZEN – Sürekli İyileştirme Tekniği

43. KOBETSU KAİZEN

44. MUDA-Kayıplar Analizi

45. 6 SIGMA-Operasyonel Mükemmellik Yaklaşımı

46. Bölüm-Doküman Yönetimi I

47. Bölüm 7-Doküman Yönetimi II

48. Bölüm 7-Doküman Yönetimi III

49. Bölüm 7-Doküman Yönetimi IV

50. ISO 14001:2015 Çevre Yönetim Sistemi

51. ISO 14001-Kuruluşun Bağlamı

52. ISO 14001-Liderlik

53. ISO 14001-Planlama

54. ISO 14001-Destek

55. ISO 14001-Operasyon

56. ISO 14001-Performans Değerlendirme

57. ISO 14001-İyileştirme

58. ISO 45001-İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sistemi

59. ISO 45001-Kuruluşun Bağlamı

60. ISO 45001-Liderlik

61. ISO 45001-Planlama

62. ISO 45001-Destek

63. ISO 45001-Operasyon

64. ISO 45001-Performans Değerlendirme

65. ISO 45001-İyileştirme

Yorumlar

Paylaş:

Sitemizi kullanarak çerezlere (cookie) izin vermektesiniz. Detaylı bilgi için Çerez Politikamız'ı inceleyebilirsiniz. TAMAM