ISO 9001:2015 Başdenetçi Eğitimi Nedir?
Kalite Yönetim Sistemi (KYS) denetimini gerçekleştirmek için gerekli olan uzmanlık ve yetkinliğinizi geliştirmek için ihtiyaç duyulan bilgilerin detaylı bir şekilde anlatıldığı hibrit eğitim programıdır.
Başdenetçi eğitimleri alanında Türkiye’de ilk kez hibrit eğitim modeliyle kursiyerlerimize hizmet vermenin gururunu yaşıyoruz. Hibrit eğitim sayesinde; belirli saatlere sıkıştırılmış eğitimler yerine, kendi hızınızda öğrenebilme ve videoları tekrar tekrar izleme özelliğiyle eğitimden sağladığınız fayda daha yüksek olacaktır.
Eğitim programı içeriğinde; kalite terminolojisinden başlayarak kalite yönetim sistemi, denetim tipleri, kaynak gerekliliği, denetçi sorumlulukları, bir denetimi planlama, yürütme, raporlama ve takip için denetçinin rolünün açıklanması, soru sorma, görüşme yapma, denetim bulguları, raporlama, denetim psikolojisi, uygunsuzluk tespiti gibi yetkin bir ISO 9001:2015 başdenetçisi olmanız için gerekli bütün bölümler yer almaktadır.
ISO 9001:2015 Başdenetçi Eğitiminin Amacı Nedir?
Eğitimin amacı; ISO 9001:2015 ve ISO 19011:2018 standartlarına uygun olarak, kursiyerlere uluslararası alanda geçerliliği olan kriterlere göre denetim yapabilmeleri için gerekli yetkinlik, bilgi ve beceriyi kazandırmaktır.
Rekabet dünyasında profesyonel olarak ISO 9001 başdenetçisi olmak için standardın ayrıntılarını öğreneceğiz; video dersler, canlı yayınlar, süpervizyon ve sahada karşılaşabileceğiniz durumlarla ilgili senaryolu dersler gibi birçok önemli konunun yer aldığı eğitimimizle profesyonel olarak ISO 9001:2015 başdenetçi olmanızı sağlamaktır.
ISO 9001:2015 Başdenetçi Eğitimi Katılımcılara Ne Sağlar?
Denetimlerinizin standart kriterlerine uygun olarak yapmanız için ayrıntılara sahip olmanızı sağlar.
• Üçüncü taraf belgelendirme için denetim yapabilme yetkinliği sağlar.
• Uluslararası geçerli sertifikanızla ISO 9001 başdenetçi olmanız için size güven verir.
• Denetçileri ISO 9001'in revize edilmiş versiyonu ve yeni standartlar için gereken beceriler konusunda kaynak nokta olmasını sağlar.
• Bir kuruluşta çalışırken, çalıştığınız ortamda bir üst statüye geçebilmeniz için önemli bir avantaj sağlar.
• Kalite alanında sizlere yeni bir meslek kazandırarak rekabet ortamında başarılı olmanızı sağlar.
• Toplumda saygınlığı olan, prestijli bir statüde çalışma olanağına sahip olmanız için size bakış açısı kazandırır.
• Farklı olaylar ve konularda muhakeme yapabilme yeteneğinizi geliştirir.
• Etkin iletişim kurabilme ve analitik düşünme kabiliyetinizi arttırır.
• Sorunlara standart yaklaşımlar yerine yaratıcı çözüm önerileri geliştirmenizi sağlar.
• Belli saat dilimlerinde alınan eğitimler yerine kendi hızınızda ve istediğiniz yerden eğitime erişebilmenizi sağlar.
• Uluslararası Exemplar Global onaylı bir eğitim programının içinde yer almak özgeçmişinizin güçlenmesini sağlar.
ISO 9001:2015 Başdenetçi Kimler Katılabilir?
- İlgili Eğitim programına katılım için en az lise mezunu olmak gerekmektedir.
- Bilginet Akademi eğitim programlarından yararlanmak için 18 ve üstü olmak gerekmektedir.
- Türkiye’de başdenetçi eğitimlerinde bir ilk olan hibrit eğitim modeliyle ilerleyen eğitim programına özellikle uluslararası sertifikalı olmak isteyen birinci taraf, ikinci taraf ve üçüncü taraf denetimleri gerçekleştirmekle ilgilenen ve başdenetçi olmak isteyenler katılabilir.
- KYS denetim prosesi hakkında detaylı bilgiye ihtiyaç duyanlar, ISO 9001:2015 gerekliliklerini esas alan KYS‘ni uygulamaktan sorumlu kişiler ve uygulamak isteyenler veya kuruluşlarında KYS iç denetimlerini gerçekleştirenler eğitim programından yararlanabilir.
ISO 9001:2015 Başdenetçi Eğitim İçeriği
- Başdenetçilik Nedir ve Eğitimin Amacı
|
- Kalite Kavramlarını İncelemek
|
- Yüksek Seviyeli Yapı ve ISO 9001:2015 KYS Standardına Giriş
|
- Başdenetçilikte Kalite Yönetim Prensipleri
|
- Süreç Yaklaşımı ve PUKÖ Modeline Detaylı Bakış
|
- Risk Temelli Düşünme ve Diğer Yönetim Standartlarıyla İlişkileri
|
- Kuruluşun Bağlamında İç ve Dış Hususlar I
|
- Kuruluşun Bağlamında İç ve Dış Hususlar II
|
- İlgili Taraflar
|
- Kalite Yönetim Sisteminde Kapsamın Belirlenmesi
|
- Başdenetçilikte KYS ve Süreçleri I
|
- Başdenetçilikte KYS ve Süreçleri II
|
- Başdenetçilikte KYS ve Süreçleri III
|
- Müşteri Odaklılık ve Liderlik
|
- Kalite Politikası-Yetki ve Sorumluluklar
|
- Risk ve Fırsatlara Yönelik Faaliyetler
|
- Değişikliklerin Planlanması
|
- Ölçüm İzlenebilirliğinde Kalibrasyon
|
- Ölçüm İzlenebilirliğinde Kurumsal Bilgi
|
- Yeterlilik-Farkındalık ve İletişim
|
- Dokümante Edilmiş Bilgi ve KYS Doküman Örnekleri I
|
- Dokümante Edilmiş Bilgi ve KYS Doküman Örnekleri II
|
- Dokümante Edilmiş Bilgi ve KYS Doküman Örnekleri III
|
- Dokümante Edilmiş Bilgi ve KYS Doküman Örnekleri IV
|
- Dokümante Edilmiş Bilgi ve KYS Doküman Örnekleri V
|
- Destek Doküman Örnekleri Oluşturma ve Güncelleme
|
- Ürün-Hizmet Şartları ve Müşteri ile İletişim
|
- Onaylı Tedarikçi Listeleri ve Kontrol
|
- Üretim Hizmet Sunumu ve Tanımlama-İzlenebilirlik
|
- Uygunsuzluk Önlemleri ve Performans Değerlendirmeleri
|
- Müşteri Memnuniyeti ve Müşteri Algısının İzlenmesi
|
- İç Denetimlerin Planlanması ve Gerçekleştirilmesi
|
- Yönetimin Gözden Geçirmesi Nedir
|
- YGG Girdileri ve Çıktıları Nelerdir
|
- İyileştirme-Düzeltici Faaliyetler ve Uygunsuzluk
|
- Sürekli İyileştirme Anlayışı
|
- Yapı ve Terminoloji
|
- Ürünler-Hizmetler ve Risk Temelli Düşünme
|
- Uygulanabilirlik ve Dokümante Edilmiş Bilgi
|
- Ek B Açıklamaları I
|
- Ek B Açıklamaları II
|
- ISO 9001:2015 Konu Tekrarı
|
- Yenilikler Terimler
|
- Denetim Prensipleri
|
- Denetim Prensipleri Risk Değerlendirme
|
- Risk Yönetimi
|
- Denetim Türleri
|
- Denetim Programı
|
- Riskler Fırsatlar
|
- Yetkinlikler Program Kapsamı
|
- Denetim Yöntemleri ve Ekibin seçilmesi
|
- Denetim Programı Sonuçları
|
- Denetimin Başlatılması
|
- Denetim Faaliyetleri
|
- Denetimin Planlanması
|
- Planlama İş Bölümü
|
- Soru Listeleri
|
- Rehber ve Gözlemciler
|
- Açılış Toplantısı
|
- İletişim ve Bilgi Toplama
|
- Bilgi Toplama Doğrulama
|
- Denetimde Örnekleme
|
- Bilgi Toplama Ziyaretler
|
- Bilgi Toplama Görüşmeler
|
- Sanal Denetim
|
- Sanal Denetimde Yetkinlik
|
- Bulgular Uygunsuzluklar
|
- Uygunsuzluk Örnekleri-1
|
- Uygunsuzluk Örnekleri-2
|
- Düzeltici Faaliyet Çalışmalarına Örnekler
|
- Gözlem Örnekleri
|
- Kapanış Toplantısına Hazırlık
|
- Kapanış Toplantısı
|
- Denetim Raporu
|
- Raporun Dağıtımı ve Denetimin Tamamlanması
|
- Denetçilerin Yetkinliği ve Değerlendirilmesi
|
- Denetçi Özellikleri ve Yetkinlik
|
- Denetçi Değerlendirme Yöntemi
|
- Ek-A Denetim Yöntemlerinin Uygulanması
|
- Uygunluk Konu Bağlamı
|
- Yaşam Çevrimi Tedarikler Dokümanlar
|
- Kalite Yönetim Standartları Soruları I
|
- Kalite Yönetim Standartları Soruları II
|
- Kalite Yönetim Standartları Soruları III
|
- Kalite Yönetim Standartları Soruları IV
|
- Kalite Yönetim Standartları Soruları V
|
- Kalite Yönetim Standartları Soruları VI
|
- Kalite Yönetim Standartları Soruları VII
|
- Kalite Yönetim Standartları Soruları VIII
|
- Riskler ve Fırsatlar (Senaryo)
|
- Denetim Programı Sonuçları (Senaryo)
|
- Rehberler ve Gözlemciler (Senaryo)
|
- İletişim ve Bilgi Toplama (Senaryo)
|
- Bilgi Toplama ve Görüşmeler (Senaryo)
|
- Sanal Denetim (Senaryo)
|
- Raporun Dağıtımı ve Denetimin Tamamlanması (Senaryo)
|
- Bilgi Toplama ve Ziyaretler (Senaryo)
|
- Denetçilerin Yetkinliği ve Değerlendirilmesi (Senaryo)
|
- Kapanış Toplantısına Hazırlık (Senaryo)
|
- Kapanış Toplantısı (Senaryo)
|
EĞİTMEN: HAMDİ DİLMENLER
İTÜ. Metalürji Müh. - Uluslararası Başdenetçi
1984 yılında İstanbul Teknik Üniversitesi Metalürji Mühendisliği bölümünden mezun oldu. Yönetim sistemleri ve kişisel gelişim konularındaki temel eğitimlerini Koç Holding başta olmak üzere KOSGEB, TÜSSİDE ve diğer özel eğitim kuruluşlarından aldı.
1985-2000 yılları arasında otomotiv yan sanayii sektöründe kalite kontrol mühendisliği, Üretim planlama mühendisliği ve kalite müdürlüğü görevlerini yürüttü. Bu görevleri esnasında; çalıştığı firmaların Tofaş, Mercedes, Otosan, Valeo gibi kuruluşlar tarafından gerçekleştirilen denetimlerinde bulundu.
2000 yılından itibaren özel sektördeki görevinden ayrılarak, DİLMENLER AKADEMİ Yönetim Sistemleri Danışmanlık ve Eğitim Merkezini kurdu ve serbest piyasada Başdenetçilik, danışmanlık ve eğitim hizmetleri alanında çalışmaya başladı. ISO 9001:2015 KYS, ISO 14001:2015 ÇYS yönetim sistemlerinde uluslararası başdenetçidir. Uzun yıllardan beri çok sayıda kuruluşun denetimlerini gerçekleştirmiştir. Aynı zamanda A sınıfı iş güvenliği uzmanıdır.
Bursa Uludağ Üniversitesinde Öğretim Görevlisi olarak Yönetim Sistemleri, İş Güvenliği ve İletişim Teknikleri dersleri veren Dilmenler, Kamu ve özel sektördeki eğitim ve danışmanlık hizmetlerinin yanı sıra Kalite Birliği Derneği sosyal sorumluluk projeleri kapsamında yine Bursa Uludağ Üniversitesi kampüsünde yer alan Ulutek’te organize edilen Kalite Ordusu eğitimlerinde eğitmen olarak görev almaktadır. Dilmenler aynı zamanda Bursa Haber Gazetesi’nde köşe yazarlığı yapmaktadır.
100 MODÜL
TOPLAM: 125 SAAT EĞİTİM
Yorumlar