Halkla ilişkiler günümüzde kurumlarda oldukça önemli hale gelmiş birimlerden biridir. Halkla ilişkiler genel tanımıyla örgütlerin veya kurumların bağlantılarını, iletişim süreçlerini ve organizasyonlarını yöneten bu süreçlerin sürekliliğini amaçlayan ve bunu sağlayan birimlerdir. Tüm bu süreçleri koordine edenler ise halkla ilişkiler uzmanı olarak tanımlanmaktadır.
Halkla İlişkiler Sertifika Programı ile katılımcılar, mesleğin gerektirdiği yeterlikleri kazanır ve işletmelerin halkla ilişkiler biriminde çalışma ve ilgili süreçlerde görev alma imkânı bulabilmektedir.
İletişim : 0 (212) 993 00 34
Eğitim İçeriği
- Halkla İlişkilerin Temel Kavramı ve Niteliği
- Halkla İlişkiler Bölümünün Organizasyon Yapısı
- Halkla İlişkilerin İlişkili Olduğu Alanlar
- Halkla İlişkiler Yaklaşımı
- Halkla İlişkiler ve Organizasyon
- Sponsorluk
- Halkla İlişkiler ve Basın
- Halkla İlişkilerde İç Hedef Kitle
- Halkla İlişkilerde dış Hedef Kitle
- Halkla İlişkilerde Kampanya Süreci
- Halkla İlişkilerde Kampanya Uygulaması
- Kurumsal Organizasyon
- Kurumsal Organizasyonun Yararları ve Özellikleri
- Kurumsal Organizasyon Çeşitleri I
- Kurumsal Organizasyon Çeşitleri II
- Ulusal ve Uluslararası Organizasyon
- Proaktif Halkla İlişkiler Stratejileri
- Reaktif Halkla İlişkiler Stratejileri
- Halkla İlişkilerde Güven Yaratma I
- Halkla İlişkilerde Güven Yaratma II
- İletişim
- Halkla İlişkilerde İmaj Oluşturma I
- Halkla İlişkilerde İmaj Oluşturma II
- Halkla İlişkiler ve Medya
- Medya İlişkilerinde Yöntemler
- Problem Tanımlama ve Durum Analizi
- Halkla İlişkilerde Araştırma
- SWOT Analizi
- Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM)
- Halkla İlişkiler ve Motivasyon
Eğitimin Kazanımları;
Eğitim sonunda katılımcılar, işletmelerde tanıtım için gerekli olan reklam, pazarlama, tanıtım, etkinlik gibi faaliyetleri daha profesyonel bir şekilde yönetebilir, basın bülteni hazırlayabilir, fuarları organize edebilir, markaların doğru strateji oluşturmasını sağlayabilir, kriz durumlarında erken fark edebilir ve önlem alabilir veya yaşanan kriz durumlarında hızlı çözüm yöntemleri bulabilir ve uygulayabilir, alanında bilgi ve becerilerini geliştirebilir, profesyonelleşebilirler.
Eğitime Kimler Başvurabilir?
- Sektörde halkla ilişkiler alanında yönetici veya personel olarak çalışmakta olan ya da bu alanda çalışmak isteyenler
- Halkla ilişkiler ve kurumsal iletişim profesyonelleri
- Yeni mezun olanlar
- İletişim konusunda yetkinlik kazanmak isteyen marka ve kurum yöneticileri
- İletişim ajanslarında çalışmakta olanlar
- Girişimciler ve kariyer değiştirmek isteyenler
- Halkla ilişkiler alanında kendini geliştirmek isteyen herkes bu eğitime başvurabilir.
Nasıl Başvurulur?
- Başvuruda bulunmak isteyen katılımcılarımız sertifika programının sayfasında yer alan “Başvuru Yap” butonuna tıklayarak başvuru formunu ve ödeme bilgilerini doldurmaları yeterli gelmektedir.
- Eğitim başlangıç tarihinde başvuru yapan katılımcılara kullanıcı adı ve şifresi mail olarak iletilmektedir.
Eğitim Tarihi
Eğitimlere katılım için belirli bir gün ve saat sınırlaması bulunmamaktadır. Katılımcılar diledikleri yerde ve diledikleri zamanda, internete bağlı oldukları bütün cihazlardan (tablet, telefon ve bilgisayar vs.) takip edebilirler.
Eğitim Süresi
30 saat
Eğitim Süreci
Eğitim, tüm müfredat etkileşimli eğitim (e-eğitim) modülleri ve videolardan oluşmaktadır, yani örgün eğitim müfredatının tamamını kapsama almaktadır.
Katılımcılar eğitimi yurtiçi ve yurtdışı fark etmeksizin rahatlıkla her yerden online uzaktan eğitim sistemi üzerinden takip edebilirler.
Eğitim sonunda katılımcılara internet üzerinden çoktan seçmeli test usulü sınav yapılacaktır. Yanlış verilen cevaplar doğru cevapları etkilememektedir.
Adayların 3 kez sınava katılma hakları bulunmaktadır. Sınavdan 50 puan ve üzeri alan katılımcılar sertifika almaya hak kazanacaklardır.
Sertifika Süreci
Eğitimlerini başarıyla tamamlayan katılımcılar eğitimlerini bitirdikten sonra sertifikalarını turkiye.gov.tr (e-Devlet kapısı) sisteminden üzerinden sorgulayabilmektedirler.
Sertifikaya Sahip Olmak Ne Kazandırır?
Alacağınız sertifika ile onaylı ve geçerli bir belgeye sahip olabilir aynı zamanda iş bulabilir, çalışmakta olduğunuz işinizde yükselebilir, terfi edebilir, özgeçmişinize katkı sağlayabilir, iş başvurularında sizi öne çıkabilir, uzmanlığınızı ve eğitiminizi belgeleyebilir, rakiplerinizle aranıza fark koyabilir, kariyerinizi geliştirebilir, geleceğinize de yön verebilirsiniz.
Yorumlar