Etkili İletişim Nedir?
Gönderici tarafından alıcıya verilmek istenen mesajın olabildiğince net ve en kısa sürede iletilmesi etkili iletişim olarak tanımlanmaktadır. İleti sahibi olan kaynağın duygu ve düşüncelerini doğru bir kanal aracılığıyla aktarması iletişimin başlamasının en temel unsurudur.
Etkili iletişim; empati yeteneğini kullanmayı, doğru ifadeleri seçmeyi, iyi bir dinleyici olmayı ve beden dilini etkili bir şekilde kullanmayı içerir.
Etkili İletişim Becerileri
- Kendini tanımak
- Kendini açmak ve kendini doğru ifade etmek
- Karşımızdakini etkin ve ilgili dinlemek
- Empati kurabilmek (kendimizi karşımızdaki kişinin yerine koyabilmek)
- Hoşgörülü ve önyargısız olmak
- Eleştirilere karşı açık olmak
- Beden dili, göz kontağı, hitap, ses düzeyi vb. kurabilmek
Etkili İletişim Kurma Teknikleri
- Konuşmak için sıranızı bekleyin
- Kısa cevaplarla sınırlanmamış sorular sorun
- İnsanları, hayatlarını sizinle paylaşmaya davet edin
- Görüşlerinizi bildirirken hoşgörülü olun
- Fikir isteğinde bulunun
- Daha fazla anlatmalarını isteyin
- Açıklama isteyin
- Dinlediklerinizi anladığınızı ifade edin
- Konuştuğunuz kişiye karşı saygılı olun
- Görüşmeye konsantre olun.
- Karşınızdaki kişiye isim takma yoluna gitmeyin
- Sorunu çözmeye çalışırken güncel olun
- Sinirlerinizi kontrol ettiğinizden emin olun
- Konuşmanızın özellikle başında ve sonunda pozitif olmaya dikkat edin
Etkili İletişim Neden Önemlidir?
Etkili iletişimle bireyler sosyal çevrelerinde kendilerini doğru ifade edebilecekleri için daha iyi ilişkiler kurar. İletişimin doğru şekilde kurulması yanlış anlamaların ve yanlış anlaşılmaların önüne geçeceği için gereksiz tartışmaları da önlemektedir. Huzurlu bir ortam sağlıklı kurulan iletişimle mümkün olur.
Etkili iletişim kaça ayrılır?
İletişim modelleri temel olarak üçe ayrılır:
- Sözlü iletişim
- Sözsüz iletişim
- Yazılı iletişim
İletişim Engelleri Nelerdir?
Etkili İletişim Teknikleri Eğitimimize Başvuru Yapmak İçin Tıklayınız.